Kişisel görüşüm ise Mitsubishi’nin Attrage’ı ülkemiz pazarına getirerek iyi bir iş çıkarmasıdır. Az çok herkesin bildiği üzere ülkemizde “sedan otomobil cenneti” gibi genel bir kanı oluşmuş.Attrage, işte bu yüzden ülkemizde en çok satan sedan modellerinden biri olan Renault’un Symbol modeline sıkı bir rakip olacağına inanıyorum. Tabi ki yeni bir model olmasından dolayı birçok müşteri için şu anlık seçenekler listesinde alt konumlarda yer alabilir.
Motor ve Performans
Attrage, maalesef
ülkemizde tek motor seçeneğine sahip olarak sunuluyor. Bu durum Attrage için
bir dezavantaj olabilir zira bu sınıftaki çoğu araç en az iki adet (bir
benzinli-bir dizel) olmak üzere satışa sunuluyor. Attrage’da görev yapan motor 1.2 DOHC 12V
MIVEC (Mitsubishi InnovateValveTiming Electronic Control System) yani Değişken
Zamanlı Supap Kontrol Sistemi
teknolojisine sahip ve 6.000 d/d da 80 PS ve 4.000 d/d da 106 Nmtork güç
üretebilmekte. Bu motor seçeneği bir manuel ve bir de CVT olarak adlandırılan
otomatik olmak üzere iki ayrı şanzıman seçeneği ile satın alınabiliyor. Test
aracım ise CVT otomatik şanzımana sahip olan versiyonuydu. Aracın motor hacmi
ufak olmasına rağmen sergilediği performans bu sınıf bir araç için etkileyici.
Bu performansı tetikleyen iki neden ise; 1. Aracın 945 kilogram boş ağırlığa
sahip olması 2. CVT yani değişken zamanlı vites geçişine olanak sağlayan otomatik şanzıman ise neredeyse çift kavramaya sahip otomatik şanzımanın akıcı vites geçişleri kadar etkileyici. İlk kullanım anında bu kadar performans beklememiştim ancak gerçekten beni
şaşırtmayı başardı. En azından tek kavramalı otomatik araçlara oranla vites
geçişleri bile bence olumlu bir özellik. Bu performansın tabi ki de iç kısma
yansıması olmuyor değil.
Burada eleştireceğim nokta aracın artan devirlenme ile birlikte artan
motor gürültüsü. Yüksek hızlara çıkıldıkça aracın içinde motor gürültüsü
belirgin bir şekilde hissediliyor. Bu duruma ek olarak maalesef birde yol ve
rüzgar sesi de eklenince biraz can sıkıcı bir hal alabiliyor. Araçla yaptığım
sert frenlemeler sonrasında güvenlik açısından herhangi bir problemli duruma
rastlamadım. Aracın konforu ise sınıfı için yeterli denilebilir sizi saran
yumuşak koltuklar sayesinde konforlu yolculuklar yapmak mümkün. Ancak bu konfor
ta ki bozuk zeminlere ya da kasislere gelene kadar sürüyor.
Maalesef aracın süspansiyonları oldukça sert tasarlanmış. Bozuk zeminler ve
kasislerde bu sert süspansiyonun etkisi görülüyor. Bu sert süspansiyon yol
tutuş açısından araca katkı sağlıyor ve aracın izinden çıkmasını engellemeye
yardımcı oluyor.
Tasarım
Attrage’ın tasarımı
gayet minimalist, sade ama şık diyebiliriz. İlk bakışta çoğu Japon otomobilinin
sahip olduğu sıradışı tasarım detaylarına rastlıyoruz. Genel olarak tasarım
anlayışı köşeli hatlara sahip diyebilirim. Ön kısımda neredeyse çoğu detay
köşeli yada köşegen bir tasarıma sahip desem yanlış söylemiş olmam herhalde.Ön
tasarımına bakıldığında badem formlu far grubu biraz da keskinleştirilerek ve
çekik bir karaktere büründürülerek karoser yapısına uyumu sağlanmış. Radyatör
ızgarasının köşegen yapısı ve krom kaplı ızgara çıtaları dikkat çekiyor. Sis
farlarının hemen köşesine konumlandırılan krom kaplı çıtalarda araca şıklık
kazandıran detaylardan birisi olduğunu söyleyebilirim.
İç mekanın tasarım anlayışı ise dış tasarım anlayışı ile pek de uyumlu değil.
Dış tasarım şık sayılabilir bir yapıya sahip iken iç mekanda ise aynı şeyleri
ifade etmek zor. İç mekan daha sade ve yalın bir tasarıma sahip ve bu alan için
çokta abartılı tasarım detayları kullanılmamış. Mitsubishi firması bu anlamda
geleneğini bozmamış gibi duruyor. Çünkü eski bir çok modelini incelediğimizde
de yine iç mekandaki sadeliği hemen fark ediyoruz. Ancak bu tasarım tabi ki müşterilerin
tasarım zevklerine göre değişebilen bir durum. Bana göre aracın iç tasarımı bu
sınıftaki bir araç için yeterli ve gösterişten uzak.Çift renkli plastik yapısı
ile ferah bir iç mekan oluşturulmuş.
Gösterge grubunun yapısı büyük ve gayet okunaklı olarak tasarlanmış.
Kabinin orta kısmında ise CD-MP3 çalarlı müzik sistemi yer alıyor. Aslında bu
sınıftaki araçlarda yavaş yavaş multimedia sistemlerini görmeye başladık ve
Attrage’da da bu multimedia sistem sunulsa daha iyi olabilirdi. Ama şimdilik bu
müzik sistemiyle yetinecek gibi duruyoruz. Müzik sisteminin hemen altında ise
dijital klima ünitesine yer verilmiş. Klima ünitesinin tuşları sade, okunaklı
ve kullanışlı olarak tasarlanmış. Bu ünitenin altında ise bir 12V luk soket ve
iki adet bardaklık konumlandırılmış.Torpidonun içerisine de bir usb soket
yerleştirilmiş.
İç mekanda eleştireceğim iki önemli ayrıntı olduğunu söylemeden
geçemeyeceğim. Birincisi; elektrikli aynaların kumandalarının kapı tutacağına
yakın bir konuma değil de direksiyonun altında sol bölüme konumlandırılması.
İkincisi ise; Start/Stop özellikli kontak yapısının yine direksiyonun alt
kısmına konumlandırılması ve her seferinde ulaşımın kolay olmaması. Bunlar
haricinde genel olarak bir problem bulunmuyor. Ön kısımda yeterli diz ve baş
mesafesi sunuluyor. Bej rengi iç döşemelerde aracın bu rahat ve ferah
tasarımına katkıda bulunmuş. İç mekanda kabinin üst kısımlarında yumuşak
karakterli plastik kullanılmış ancak bazı kısımlarda sert plastiğin izlerini
görmek mümkün.
Arka tasarıma
baktığımızda ise ön tasarım kadar etkileyici olduğunu söylemek güç. Ancak sade
olan yapısıyla genel olarak tasarımla uyumlu olduğu görülüyor. Ben bu kısmı
nedense Hyundai’ın Accent Blue modeline benzettim. Neden derseniz; buradaki
stop grubunun yapısı az da olsa Accent Blue’nun stop grubuna benzetilmiş. Buna
ek olarak arka tasarımın genel tasarımı ve bagaja doğru eğilen tavan yapısı da
benzer noktalar arasında olduğunu ifade edeyim. Bagaj kapağında yer alan krom
kaplı çıtada şık detaylardan birisi. İç mekanın arka kısmında eğik tavan
yapısına rağmen sınıfı için geniş bir alan sunabiliyor. Attrage 450 litrelik
bir bagaj hacmi sunarak sınıfının ortalamalarında yer alıyor.
Son Yorum
Attrage’ın işi açıkçası
zor çünkü bu sınıfta köklü ve ülkemizde kendisine yer edinmiş belirli modeller
var. Bu konuda aracın sadece tek motor seçeneği ile satılması ise Attrage’ın
hanesine bir eksi olarak gidiyor. Ama şunu söylemekte yarar var; birçok
güvenlik özelliğini standart olarak sunması rakiplerine bakılınca artı bir
özellik olarak karşımıza çıkıyor. Standart olarak sunulan özellikler; 6 adet
hava yastığı, ABS, EBD, BA(BrakeAssist), RISE gövde, ASTC (Aktif Denge Kontrolü
ve Kaymayı Önleyici Sistem), Start/Stop, ETACS (Elektronik Zamanlama ve Uyarı
Kontrol Sistemi, HSA (Yokuş Kalkış Sistemi-sadece CVT modelinde) gibi güvenlik
özellikleriyle Attrage’ın eli hiç de boş değil. 1.2 Manuel Intense modelinin
başlangıç fiyatı 42.900 TL’den başlıyor. Test aracım olan 1.2 CVT Intense
modeli ise 48.350 TL’den başlıyor. Bu fiyatlara sınıfında dizel modellerin
alınabilmesi ise fiyatlandırma açısından yine eksi bir özellik olarak karşımıza
çıkıyor. Attrage’a bir dizel motor seçeneği eklenirse işte o zaman elinin daha
da güçleneceğini tahmin ediyorum.
Yazar: Soner ÜNLÜER
Sponsor: Karahalılar Otomotiv
Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke tıklayarak ulaşabilirsiniz;
Otomobile ait diğer fotolar:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder