Böyle Bir Station'ım Olsun ...!

      Bu başlık ile yazıma başlamak istedim çünkü bu aracı nereden tutarsan o tarafa gidebilecek bir araç olarak tasarlamışlar. Mercedes CLA 45 Shooting Brake modeli haftasonu aile aracı, hafta içi işe giderken kullanılan ve sıradan görünümün altında yatan vahşi yapılı bir station ya da pistlere çıksa kendini gösterebilecek bir sporcu ruhuna sahip işte tüm bunları tek başına yapabilecek nitelikte bir araç olmuş.
Premium sınıfta bu tarz araçları görmeye alışkındık ama bu araç artık standartları aşan bir hale getirilmiş. 
     Station karoser yapılı modellere rağbet genellikle b ya da c sınıfında yer alan araçlarda sıkça karşımıza çıkıyor. Mercedes bu anlamda genel olarak kabul gören kalıp yargıların dışına çıkarak ortaya hem spor hemde aile kulanımına hitap edebilen bu aracı geliştirmiş. Aslında bu araç kardeşi CLA modeli ile neredeyse aynı tabi ki arka kısım hariç.

Tasarım

      Tasarım anlamında aslında söylenilebilecek çokta birşey yok diyebilirim. Neden derseniz çünkü araç aslında kardeşi olan CLA modeli ile neredeyse aynı. Peki aralarında hiç mi fark yok ? Var tabiki de şöyle söyleyeyim; ilk olarak karoser yapıları birbirlerinden farklı biri sedan biri stationwagon. Diğer farklılıklara bakacak olursak; aslında stationwagon olarak tasarlanmışsa da her detayı ile bir spor otomobile atıfta bulunuyor. Sportiflik aracın tüm tasarım detaylarına yansımış. Aracın ön tasarımı kardeşi CLA ile hemen hemen aynı ancak bu araçta sportiflik ön planda tutulduğu için ön tamponda uzatmalara ve keskin çizgilere yer verilmiş. 

      Burada dikkat çeken bir diğer nokta ise radyatör çıtasının üzerine konumlandırılan AMG logosu ve bu logo aslında araç hakkında birçok şeyi ifade ediyor. Dolgunlaşan tamponlar ve yan profil aracı oldukça kaslı göstermeyi başarmış. Arka kısım ise çok şey ifade ediyor. Sportif ruh arka tasarım ile bütünleşmiş. Stop grubundaki led aydınlatma ve kıvrak hatlar oldukça etkileyici görünüyor. Tamponda yer alan difizör ve 4 çıkışa sahip egzoz sistemi görünüm olarak etkileyici ama gerçekte ne kadar etkileyici orasını henüz bilmiyoruz.

İç Mekan

       İç mekan birçok şey ifade ediyor. Aracın vurgulanmak istenen sportif ruhu kesinlikle iç mekanda kendini hissettiriyor. İlk bakışta spor koltuklar bizi karşılıyor. Sonrasında çapı ufaltılmış spor direksiyon ve direksiyonda yer alan krom kaplı AMG logosuna yer verilmiş. Kırmızı spor dikişler ise iç mekana sporiflik katan detaylardan birisi. İç mekanda kırmızı ve krom detayların birleşimi ile ortaya kesinlikle sportif bir görünüm ortaya çıkmış.

Motor
       Model CLA 45 adıyla piyasaya sürülsede bu sadece bir simge olduğunu söylebiliriz. Çünkü bu araçta 4.500 cc lik bir motor bulunmuyor malesef. Bu sadece simgesel bir ifade aslında bu araçta 2.000 cc lik bir benzinli ünite görev alıyor. Bu motor sınırları aşarak seri üretim olarak 4 silindirli 2000 cc motorlardan üretilebilecek en üst düzeyde güç üreterek 360 PS güce ve 450 Nm tork değerine ulaşabiliyor. Aracın 0-100 hızlanması ise 4.7 saniye olarak ölçülmüş. Aracın 1615 kg lık ağırlığını düşünecek olursak bu süre çok iyi bir rakam diyebiliriz. Bu motora DCT adlı 7 kademeli ve çift kavramalı bir otomatik şanzıman da eşlik ediyor. Bu performansa katkısı olan bir diğer özellikte 4MATIC olması. Yani dört tekerlekten çekişe sahip olması.