Hyundai’ın
90’lı yıllarda efsaneleşen modellerinden biri olan Elentra en son 2007 yılına
kadar seri üretime alınmıştı ve Hyundai bu modeli uzun bir sürenin ardından
tekrar piyasaya sürdü. Elentra yer aldığı sınıfta rakiplerinin karşısında
2001-2007 arasında üretilen karoseri ile istenilen başarıyı elde edememişti.
Aslında bu yıllar arasında çıkan karoseri ile Elentra hem tasarım anlamında
hemd e donanım anlamında birçok rakibinden önde olmasına rağmen çok rağbet
görmedi. Hyundai kurmayları ve mühendisleri artık uzun bir sürenin ardından
yapmayı planladıkları değişikliklerin arasına Elentra’yı da dahil ederek
istenilen ve beklenilen bir otomobil üretmeyi başardılar. Hatta öyle ki bu
otomobilin tasarım anlamında birçok rakibinden önde olduğunu söyleyebilirim.
Model, uzakdoğu’nun ruhundan esinlenerek çok akıcı bir tasarım felsefesiyle
dizayn edilmiş.
Modelin
genel olarak tasarım anlayışının çok dikkat çekici ve akıcı olduğunu hemen
fark ediyorsunuz. Genel olarak hem keskin hemde kıvrak hatlara sahip çizgilerle
dizayn edilen otomobil dikkatleri üzerine toplamayı başarıyor. Bu sınıfta bu
kadar akıcı bir tasarım anlayışıyla dizayn edilmiş başka bir model bulmak güç;
bu anlamda Elentra’nın bir artısının tasarımı olduğunu söylemeliyim. Ön kısımda
bize “i” serisinden de tanıdık olan altıgen şeklinde olan radyatör havalandırma
ızgaraları krom detaylarla süslenilmiş. Far grubu ise selefinde yer alan sert
bakışlı far yapısından ziyade daha akıcı ve dolgun hale getirilmiş bir far
grubuyla donatılmış. Sis farları ise bu far grubuyla tam da bir uyum içinde
olmamış; belki biraz daha yuvarlatılmış bir formda dizayn edilseydi çok daha
uyumlu olabilirdi. Bunun haricinde ön kısımda bir kusur bulmak güç diyebilirim.
Araçta
kullanılan motor seçenekleri ise bir benzinli ve bir dizel seçenek olmak üzere
iki farklı motor seçeneği bulunuyor. Bunlardan ilki 1.6 MPI 132 PS 158 Nm tork
benzinli ve ikincisi ise 1.6 CRDi 128 PS 280 Nm tork değeriyle dizel motor
olarak belirlenmiş. Test aracım ise bu iki motordan dizel olanı yani 1.6 CRDi
128 PS olan versiyonuydu. Bu motorlarla birlikte otomatik vites seçeneği
opsiyon olarak sunuluyor. Hatta ilk olarak piyasaya çıktığında sadece benzinli
versiyonu ile satışa sunulmuştu. Ancak Hyundai bu sınıfta çok rağbet gören
dizel+otomatik kombinasyonu karşısında Elentra’nın dizel versiyonuna da
otomatik vites seçeneği getirdi. Bu dizel+otomatik kombinasyona sahip yol
arkadaşım test süresi boyunca genel olarak bende iyi izlenimler bıraktı. Motor,
performans açısından yeterli ve bu aracı rahatça taşımakta zorlanmıyor. Aracın
aynı zamanda otomatik olması da aracın kullanım zevkini ve konforunu da artıran
unsurlardan bir tanesi diyebilirim.
Aracın fabrika verilerine göre yakıt
tüketimi 5.8 litre test esnasında 7 litre civarının altına düşmedi. Bu durum yolun durumuna ve aracın
performanslı kullanımına bağlı olarak 6.5-7.5 litre dolaylarında gezmesi
mümkün. Aracın yalıtım konusunda biraz zaafı olduğunu söylemek gerek. Araç
yaklaşık olarak 3000 d/d bandını aşmaya başladığında aracın içine motor sesi
sızıyor ve yüksek hızlara çıkıldığı anlarda buna rüzgar sesi de ekleniyor. Bu
anlamda Hyundai iyileştirmeler yapmalı diye düşünüyorum. Elentra’nın frenleri gayet yeterli ve aracı
selefinin yer aldığı güvenlik sınırları içerisinde durdurabiliyor. Aracın yol
tutuş karakteri de beğenimi kazandı. Serte yaklaşan yapısıyla süspansiyon
sistemi yol tutuş için avantajlı olsa da konfor anlamında biraz yoksunluk hissi
veriyor. Burada devreye giren standart ESP ve diğer sistemler yardımıyla aracı
yolda tutmak mümkün. Ancak bu araçta tamamen konforsuzluktan bahsedemeyiz.
Elentra’nın
iç mekanı ise en az dış tasarımı kadar etkileyici olduğunu söyleyebilirim. Dış
tasarımdaki kıvrak ve akıcı çizgiler kendini iç mekanda da belli ediyor.
Direksiyon, kabin ve kapılarda kullanılan krom kaplı malzemeler araca şıklık
kazandıran detaylar arasında olduğunu belirteyim. Araçta kullanılan çift renkli
plastik ve açık renkli koltuklar aracın şıklığını artıran unsurlar arasında.
Kabinin üst kısmında kullanılan plastiğin kalitesi iyi ancak bazı yerlerde de
sert karakterli plastik de kullanılmış. Orta kısımda yer alan cd çalar ve radyo
ünitesinin üzerine konumlandırılan dijital saat burada çokta hoş durmamış.
Artık bu tarzda detayları yol bilgisayarı üzerinden görüntülemek mümkün. Orta
kısımda alta konumlandırılan dijital klima ünitesinin tasarımı gövdeye uyumlu
şekilde dizayn edilmiş. Dijital klima ünitesinin altında ise usb-aux girişleri
bulunuyor. Ön kısımda yeterli diz mesafesi ve genişlik sunulmuş aynı şekilde
arka kısımda rahat bir oturma alanı bizi karşılıyor.
Aracın arka tasarımından bahsetmek gerekirsek; şık ve kıvrak
hatlarıyla etkileyici olduğunu söyleyebilirim. Aracın genel olarak tasarım
felsefesine uygun olarak dizayn edilmiş olan arka kısım etkileyici görünüyor.
Burada dikkat çeken bir özellik ise geri görüş kamerasının Hyundai logosunun
hemen altına konumlandırılmış olması. Stop grubunun tasarımı ise dikkat çekici
hatlara sahip ve çift renkli olarak dizayn edilmiş. Tamponlarda yine diğer
Hyundai modellerinden tanıdık olan sis farlarını görüyoruz. Burada yer alan
“gls” ibaresi Elentra’da eski nesillerden kalan ve halen kullanılan bir uzantı
olduğunu da belirtmeliyim. Aracın bagaj hacmi ise 485 litre olarak belirlenmiş
ve Elentra bu hacim ile sınıf ortalamaları düzeyinde bir bagaja sahip.
Araçta
birlikte sunulan teknolojiler ise şu şekilde; standart ESP, EBD, Start/Stop,
Hız Sabitleyici, Flex Steer(Direksiyon Modu), Geri Görüş Kamerası ve Park
Sensörü ve Elektrik Destekli Sürücü Koltuğu vb teknolojilerle donatılmış. Son
olarak, Elentra hem tasarım hem de teknoloji anlamıyla sınıfında iyi bir yer
edinecek gibi gözüküyor. Ancak donanım konusunda opsiyonlar çok ve fiyatlar
çabuk yükseliyor. En yüksek donanım seviyesinde multimedia özellikli müzik
sistemi bile opsiyon olarak sunuluyor. Bunun gibi olumsuzluklar olsa da bu
aracın artısı eksi yönlerinden ağır basıyor ve tercih konusu olmayı
başaracağına inanıyorum.
Yazar: Soner Ünlüer
Sponsor: Sönmezler Otomotiv/Çanakkale
Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke tıklayarak ulaşabilirsiniz;
Otomobile ait diğer fotolar;
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.
Kendi sınıfında kötü görünmeden farklı bir tasarım sunan modellerin başında geliyor diye düşünüyorum. Güzel yazı için elinize sağlık :)
YanıtlaSil