Heybetli Görünüyor Ama …!

      
        Hyundai’ın kompakt SUV sınıfına girebilicek niteliğe sahip olan modeli ix35 heybetli yapısıyla dikkat çekiyor.  ix35, Hyundai’ın “i” serisi araçlarına geçmeden önce bu sınıfta sunduğu Tucson modelinin yerini doldurmaya gelmiş desem yanlış söylemiş olmam umarım. Hyundai, Tucson modeli yerine ix35 modeli ile daha da dinç ve heybetli bir araç meydana getirmiş. Hyundai bu araçla ile bu sınıfta yer alan diğer modellerden daha heybetli bir araç tasarlamış. 
    Aracın tasarım anlamında en büyük artısı olan boyutları ve yerden yüksek yapısı ile dikkat çekiyor. Araç, genel anlamda tasarımı ile sade ama etkileyeci görünüyor. Ön tasarımında diğer modellerden de tanıdık olan altıgen şeklindeki radyatör havalandırma ızgaraları yapısı ile dikkat çekiyor. Keskin ifadeli far grubu ise aracı agresif bakışlı bir hale dönüştürmüş. Far grubunda yer alan led gündüz farları aracı şık gösteren detaylar arasında olduğunu söylemeliyim. Sis farlarının iri yapısı dikkat çekici ve far grubuna uyum sağlamış. Burada kullanılan krom detaylar araca şıklık kazandırmış. Aracın yan profili ise dolgun ve akıcı çizgilerle birlikte heybetli görünüme katkı sağlıyor. 

     Araçta kullanılan motor teknolojileri ise şu şekilde; 1.6 GDI 135 PS 164 Nm tork ile benzinli ve 2.0 CRDi-R 184 PS 320 Nm tork ile dizel olmak üzere iki motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Test aracım ise 1.6 GDI 135 PS 164 Nm tork değerine sahip  benzinli ve otomatik olan versiyonuydu. Aracın performansından bahsetmek gerekirsek; yeterli ancak çok şey beklenmemeli diye düşünüyorum. Çünkü aracın boyutlarından dolayı ağır kalan yapısı karşısında motorun performansı yetiyor ancak çok agresif bir sürüş yakalamak güç. Bu konuda bize yardımcı olan otomatik vitesin yarı otomatik modunda kasılmalar yaşansa da tam otomatik modda araca ivme kazandırmak daha çabuk gerçekleşiyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 8.8 litre olarak belirlenmiş ancak bu değerleri tutturabilmek için çok sakin bir kullanım gerekli zira tüketim çabucak yükselebiliyor.

     Aracın fren performansı ise yeterli seviyede ve herhangi bir probleme rastlamadım. Araç yalıtım konusunda ise biraz geliştirilmeli yüksek devirlerle birlikte motor sesi içeriye sızıyor ve rüzgar seside buna ekleniyor. Araç yol tutuş anlamında beklenileni veriyor ve sınırları çok zorlanmadığı takdirde yoldan çıkması güç. Tabi ki bu durumda yumuşaklığı iyi ayarlanmış ve aracın gittiği zemine göre kendini ayarlayabilen süspansiyon sisteminin artısı büyük. Şimdi içinizden peki arazide nasıl diye düşünüyorsunuz? Cevabını hemen vereyim o zaman sizi daha fazla bekletmeden.  Aslında aracın yüksek yapısı ile arazi şartlarında iyi performans sağlaması gerekir ancak test aracım 4x2 olan versiyonuydu ve arazi sürüş modları ve kilitli diferansiyel sistemleri olmadığı için eli zayıftı. Çok ağır arazi şartlarında ilerlemek güç olsa da hafif arazi şartlarında ya da tarla vb gibi arazilerde performansını iyi buldum.

     Aracın iç tasarımından bahsetmek gerekirsek; dış görünüşü kadar etkileyici değil ve rakipleri karşısında şansı zor. Aracın dış tasarımı etkileyeci olsa da aynı durumu iç mekan için söylemek güç. Burada kullanılan birçok ekipmanlar diğer Hyundai modellerinden tanıdık ve bu aracın tasarımıyla çokta bütünleştiğini söyleyemem. Ancak burada kullanılan plastiğin yapısı ve işçilik kalitesi gayet iyi seviyelerde olduğunu söylemeliyim. İç mekanda çift renkli plastik kullanılarak hoş bir görünüm elde edilmeye çalışılmış. Ön kısımda yeterli diz mesafesi sunuluyor ve koltuklarda yüksek oturma pozisyonuna sahip. Kabinin orta kısmında müzik ünitesine yer verilmiş ancak sistem bu tarzda bir araç için çok sade kalmış. Müzik sisteminin hemen altına ise dijital klima konumlandırılmış. Dijital klimanın altında ise usb-aux ünitesi ve eşya gözü yer alıyor. İç mekanda en dikkat çekici detay ise geri görüş kamerasının dikiz aynasına görüntüyü iletmesi ve aracın gerisindeki görüntüyü burdan kontrol edebilmeniz hoş bir detay olmuş. İç mekanı ferah gösteren önemli bir detay ise iki parça halinde yani hem ön hem arka kısımda sunroof kullanılmış olması. 

    Aracın arka kısmından söz etmek gerekirsek; ön tasarımla uyumlu ve hoş görünüyor. Genelde bu tarzdaki araçların arka kısımlarıda heybetli tasarıma uygun bir şekilde tasarlanır yani biri yapılı stop grubu ve heybetli tasarım detayları buradada kendini belli eder. İşte aracımızda da aynı durum mevcut ve hemen iri yapılı stop grubu dikkatimizi çekiyor. Stop grubu genel anlamda aracın tasarımıyla uyumlu dizayn edilmiş. Burada dikkat çeken bir detay ise tamponlarda yer alan sis farları olmuş. Aracın bagaj hacmi 591 litre bagaj hacmi bulunuyor ve arka koltuklar yatırıldığında ise 1436 litre civarına kadar yükselebiliyor. Araçta sunulan teknolojiler ise şu şekilde; DBC (Yokuş İniş Sistemi ), HAC (Yokuş Kalkış Destek Sistemi), HBA (Fren Destek Sistemi), TCS (Savrulma ve Patinaj Önleme Sistemi), ROP (Devrilme Önleyici Sistem), ASD (Yüzeye Duyarlı Amortisör Sistemi) gibi teknolojilik ekipmanlar bu araçla birlikte sunuluyor. 
         Son olarak, bu araç konforuyla ve sunduğu teknolojilerle birlikte hem rahat bir otomobil hemde hafif arazide size yardımcı olmayı başarıyor. Ancak şuda bilinen bir gerçek ki bu tarzda araçları alan kısım genelde bu araçları arazideki performansı için almıyorlar. Şehir içi kullanımı daha yaygın olan bu araçlar yüksek ve güven veren yapısıyla özellikle bayanların tercihi oluyor. Bu araç fiyatıyla da birçok kesime hitap edebilecek düzeyde olduğunu söylemeliyim.

Yazar: Soner ÜNLÜER

Sponsor: Sönmezler Otomotiv/Çanakkale 

Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke  tıklayarak ulaşabilirsiniz;

Otomobile ait diğer fotolar;
*
Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.