A'nın Ağabeyi Olmaya Geldi!

      GLA, Mercedes'in kompakt SUV sınıfındaki boşluğu doldurmak için piyasaya sürüldü. Rakiplerinin bu sınıfta geliştirdikleri araçlar karşısında Mercedes'te son olarak GLA ile bu rekabette yer alacağını ortaya koydu. Genellikle bu sınıftaki araçlar arazi kabiliyetlerinden ziyade şehir içinde güvenilir yapıda olmalarından dolayı tercih ediliyor. Mercedes uzmanlarıda bu felsefe ile yola koyularak "A" serisinin platformundan yararlanıp bu aracı meydana getirmişler. Ancak tabiki de bu araç "A" serisinden farklı bir otomobil olarak dizayn edilmiş. GLA, A'ya göre daha farklı bir tasarımla meydana gelmiş ve iki model arasında ise 125 mm uzunluk ve 61 mm yükseklik söz konusu.


       GLA'nın tasarım anlayaşından bahsetmek gerekirsem; sportif ve gösterişli görünüyor. Araca ön kısımdan bakıldığında sportif bir otomobil havası seziliyor. Zaten "A" serisi ile aynı platformda yükselmesinden dolayı heybetli bir gövdeden ziyade yüksek yapılı bir hot hatchback yapılı araca benziyor. Açıkçası aracın ön tasarımı etkileyici görünüyor. Burada dikkat çekici noktalardan birisi olan büyük Mercedes-Benz logosu ve kromla kaplanmış olan radyatör ızgarası hoş görünüyor. Krom kaplı olan malzemelere tamponda da rastlıyoruz ve bu unsurda aracı sportif göstermede önemli detaylardan bir tanesi olmuş.

  
    Yan profile baktığımız zamanda dolgun çizgiler bizi karşılıyor. Bu kısımda da aracın sportif havası bozulmamış. Çamurluklar dolgun yapısı ile sportifliğe katkı sağlamış. Tasarımından bu kadar bahsettin gerisi nerede diyenler için şimdide aracın performansından bahsetmek istiyorum :) Test aracım olan GLA'da 1600 cc'lik benzinli bir motor görev alıyor. Bu araç 5300 d/d da 156 ps güce ve 4000 d/d da 250 Nm torka ulaşabiliyor. Test aracım 4x2 olan versiyon ve Urban Line donanımına sahipti. GLA da performans yönünden herhangi bir problem yaşamadım. Hatta oldukça atak bir otomobil olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Aracın 0-100 hızlanma değeri ise 8.8 saniye olarak belirlenmiş. 

    
    Bu ataklığa büyük oranda katkı sağlayan 7G-DCT ismiyle bilinen çift kavramalı otomatik vitesin belirgin ve akıcı vites geçişlerinin de etkileyici olduğunu belirteyim. Aracı Sport moduna alarak performanslı kullanımım sonunda gözlerim yol bilgisayarındaki yakıt tüketimine ilişti :) Normal olarak performanslı kullanım sonrasında yakıt tüketimi tek rakamlardan çabucak çift rakamlara doğru bir tırmanışa geçti. 

    Ancak aracı Eco moduna alarak ve sakin bir kullanım ile yakıt tüketimini tekrar tek rakamlara indirebilmek mümkün. Aracın fabrika verilerine göre yakıt tüketimi ortalama 5,9 litre olarak belirlenmiş. Aracın fren performansıda gayet yeterli ve güvenli bir şekilde durmanıza yardımcı oluyor. GLA' nın yol tutuşu ise boyutlarına ve yerden yüksek yapısına rağmen başarılı buldum. Aracın süspansiyon sistemi çok da serte dönük bir yapıda olmadığı için yol tutuş konusunda beklentileri kesinlikle karşılıyor.  Bozuk zeminlerde ve arazi şartlarında bu süspansiyon sistemi iyi iş çıkarıyor ve darbeleri olabildiğince az bir biçimde iç kabine yansıtıyor. 


     GLA' nın iç mekanından bahsetmek gerekirsek; şıklık ve kalitenin bir arada. Kalite algısıyla donatılan iç mekanda orta konsolun yapısı ve dizaynı ise "A" serisi ile birebir aynı tasarıma sahip. Krom kaplı detaylarla süslenen kabinde sportif bir atmosfer bizi karşılıyor. Kabinin orta üst kısmına konumlandırılan multimedia ekran sayesinde araç hakkında birçok özelliğe ulaşmak mümkün. Bu ekranın hemen altında ise üç adet havalandırma ızgarası konumlandırılmış ve retro tarzıyla da oldukça şık görünüyor. Müzik sistemi ise hemen havalandırma ızgaralarının altına konumlandırılmış ve standart ses sisteminin ses kalitesi ise yeterli seviyede.
     Genel olarak kabinde ve konsolda kaliteli plastik ve malzemelere yer verilmiş ancak birkaç yerde daha alt seviyede malzemeler göze çarpıyor. Ancak işçilik konusunda kusur bulmak güç. İç mekanda ön kısımda uzun boylu kişiler için bile yeterli alan bulunsada aynı şeyi arka kısım için söyleyemem. Alçalan tavan yapısı, aracın arka tasarımı için bir dezavantaj yaratmış. Ama panoromik cam tavan ile bu durum bir nebze çözülmüş.

   
     GLA' nın arka tasarımında da sportif detaylar oldukça etkileyici görünüyor. Buradaki çizgiler ve detaylar aracın ön kısmındaki sportif havaya katkı sağlıyor. Bagaj kapağının üzerine konumlandırılan spoiler önemli sportif detaylardan birisi olduğunu söylemeliyim. Stop grubunun yapısı yine "A" serisinden esinlenerek dizayn edilmiş. Stoplarda kullanılan LED fiber optik teknolojisine sahip aydınlatmalar oldukça net farkediliyor. Arka kısımda benim en çok beğenimi kazanan bölüm ise çift çıkışlı ve krom kaplı egzoz sistemi oldu. 
     Bu egzoz sisteminin yanlızca görüntüden ibaret olduğunu düşünebilirsiniz ancak iç kabine sızan egzoz sesleri sonrasında hiçte öyle olmadığını anlıyorsunuz :) GLA 421 litrelik bir bagaj hacmine sahip ve bu bagaj standart elektrikli olarak sunuluyor. Bagajda yer alan bir düğme sayesinde bagaj otomatik kapanabiliyor. Aracın standart donanımlı versiyonu 128.700 TL lik bir fiyat etiketine sahip. Son olarak, "GLA" eğer yüksek oturma pozisyonı sunan ve şehir içinde güvenli yolculuklar yapmayı planlayıp aynı zamanda da üst sınıf bit otomobil almayı planlayanların tercihi olabilir. 

Yazar: Soner Ünlüer

Sponsor: Has Otomotiv

Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke  tıklayarak ulaşabilirsiniz;
http://m.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/mobile/mbp/new_cars/model_overview/gla-class/x156.html#anchor
Otomobile ait diğer fotolar: