Accent 90’lı
yılların ortalarından beri piyasada olan köklü modellerden birisi olma yolunda
devam ediyor. Kore’li üreticinin B sınıfında yer alan modeli olan Accent
geçirdiği yenilenme sürecinden sonra artık daha olgun bir görünüme ve yapıya
ulaştığını söylemeliyim. Aracın genel olarak tasarımı daha olgun ve dolgun
tasarım detaylarıyla meydana getirilmiş. Aracın boyutlarındaki değişiklikler de
gözden kaçmıyor değil. Yenilenen yapısıyla artık Accent birde yanına Blue
ibaresini alarak farklılığını vurguluyor.
Aracın
yenilenen yapısıyla birlikte değişen motor seçenekleri de dikkat çekiyor. Bu
araçla birlikte 3 adet motor seçeneği satın alınabiliniyor. Bunlar ise şu
şekilde; 1.4 D-CVVT MPI 100 PS, 1.4 MPI 109 PS benzinli ve 1.6 VGT CRDi 128 PS
dizel motor seçenekleri sunuluyor. Dizel ünite Elentra modelinden tanıdık ancak
benzinli ünitelerde bir önceki nesle oranla değişiklikler mevcut olduğunu
görüyoruz. Test aracım ise bu seçeneklerden 1.4 D-CVVT MPI 100 PS olan
versiyonuydu. Genel olarak motorun performansı yeterli ve bu aracı rahat
taşıyabiliyor. Ancak siz daha çok performans ve adrenalin arıyorsanız aracı
biraz daha üst devirlerde gezdirmeniz gerekiyor. Araç alt devirlerde biraz
cansız bir karakter sergilese de üst devirlerde yeterli ataklığa ulaşabiliyor.
Aracın konforu ve yol tutuş karakteri bir önceki nesle oranla hissedilir derecede iyileştirilmiş olduğunu gözlemledim. Artık daha oturaklı ve yoldan gelen darbeleri içeriye daha az yansıtan süspansiyon sistemindeki farklılık kendini gösteriyor. Açıkçası, araç en çok da bu konfor ve yol tutuş odaklı tasarımından dolayı beğenimi kazandı. Aracın fren performansı da sınıfı içinde iyi derecede olduğunu söyleyebilirim. Yalıtım konusunda ise Accent bir önceki nesle oranla kendini geliştirdiğini söylemek gerek. Aracın motor sesi içeriye az miktarda yansıyor ancak üst devirlere çıkınca ses artmaya başlıyor. Accent’in yalıtım konusundaki eksikliği ise yol ve rüzgar sesini içeriye yansıtması olduğunu belirteyim.
Aracın konforu ve yol tutuş karakteri bir önceki nesle oranla hissedilir derecede iyileştirilmiş olduğunu gözlemledim. Artık daha oturaklı ve yoldan gelen darbeleri içeriye daha az yansıtan süspansiyon sistemindeki farklılık kendini gösteriyor. Açıkçası, araç en çok da bu konfor ve yol tutuş odaklı tasarımından dolayı beğenimi kazandı. Aracın fren performansı da sınıfı içinde iyi derecede olduğunu söyleyebilirim. Yalıtım konusunda ise Accent bir önceki nesle oranla kendini geliştirdiğini söylemek gerek. Aracın motor sesi içeriye az miktarda yansıyor ancak üst devirlere çıkınca ses artmaya başlıyor. Accent’in yalıtım konusundaki eksikliği ise yol ve rüzgar sesini içeriye yansıtması olduğunu belirteyim.
Blue’da
iç tasarıma bir göz atmak gerekirsek; sade ama hoş bir iç mekan bizi
karşılıyor. Blue ile bir önceki nesil arasında ise iç mekan anlamında neredeyse
bir benzerlik bulmak güç. Aracın dış
tasarımındaki radikal tasarım anlayışı yanında iç mekan biraz sade kalsa da
yine hoş gözüküyor. Burada gözden kaçmayan önemli bir detayda artan plastik
kalitesi ve işçilik seviyesi olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Kabinde ve
direksiyonda yer alan krom alaşımlı malzemeler de şık detaylar arasında
olduğunu belirteyim. Burada diğer önemli bir detay ise 6” boyutunda olan
navigasyonlu multimedia sistem ve bu sistemi Mode Plus donanımından itibaren
satın alabiliyorsunuz. Blue’da dijital klima opsiyonu da sunuluyor ancak bunun
için ise Prime donanımı ile birlikte satın alınması gerekiyor. Aracın ön
kısmında yeterli genişlik sağlanmış ancak aynı şeyi arka kısım için söylemek
zor. Ancak yinede bir önceki nesline oranla bir miktar diz mesafesinde değişim
olmuş.
Aracın arka tasarımından bahsetmek gerekirsek; ön tasarımı
kadar etkileyici değil ancak hoş bir görünüm elde edilmeye çalışılmış. Aracın
arka tasarımı ön tasarımının yanında biraz sönük kaldığını söylemeliyim. Burada
bulunan ovalimsi bagaj kapağı çizgileri ve çift renge sahip olan ve geniş
tutulan stop grubunun dikkat çeken detaylar arasında olduğunu söylemek gerek.
Tamponda yer alan sis lambaları da arka tasarıma şıklık kazandıran detaylar
arasında olduğunu belirteyim. Aracın bagaj hacmi 465 litre olarak belirlenmiş
olsa da bu sınıfta daha yüksek hacimli bagajlara sahip olan modellerin
bulunduğunu belirtmeliyim. Son olarak, Accent yanına Blue ibaresini de alarak artık değişen yüzünü vurguluyor. Markanın bu modeli yenilemekle artık değişime açık olduğunu vurguladığı kanısındayım. Çünkü i serisiyle başlayan ve modelle birlikte de devam eden sıra dışı tasarım anlayışı ile Hyundai devrim niteliğinde çalışmalara imza atacak gibi duruyor. Araçta bulunan EBD, ABS, Arka Park Sensörü, VSM ve Standart ESP gibi teknolojik yenilikleriyle modelin sınıfında tercih şansı yüksek gibi gözüküyor. Aracın satış fiyatı ise Mode Plus donanımı ile 48.250 TL den başlıyor. Özellikle aileler için dizel versiyonun tercih edilme olasılığı yüksek.
Yazar: Soner ÜNLÜER
Sponsor:
Sönmezler Otomotiv/Çanakkale
Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke tıklayarak ulaşabilirsiniz;
http://www.hyundai.com/tr/tr/Showroom/Cars/Accent/PIP/index.html#contents_feature
Otomobile ait diğer fotolar;
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder