Ruh Aynı Ama Kalp Değişmiş!


          Ülkemizde genellikle C sınıfı araçlara çok rağbet olduğundan bu sınıftaki modellerden de beklentiler yükselmeye başlayınca artık Opel kurmayları da durumun farkına varıp Astra modelini yenilediler. Opel’in Türkiye pazarında yıllardır en çok satan modellerinden biri olan Astra geçirdiği yenilenme operasyonundan sonra artık daha kaslı, olgun ve keskin hatlara sahip bir otomobil haline geldi. Bu yenilenme operasyonu ile artık yeni Astra’ya olan hayranlıklarda artmaya başladı. Çünkü artık kullandığı teknolojiler, ekipmanlar ve güncel karoser yapısıyla birçok rakibinden daha da iddialı bir model haline geldi. Opel, bulunduğumuz yıl içine kadar halen Astra Classic modelini satmaya devam etti ancak yeni modelin pazara girmesi ile beraber yeni Astra’nın da bir önceki nesli kadar tutulacağını öngörmüştür diye düşünüyorum.


         Aracın genel olarak tasarımından bahsettikten sonra asıl bahsetmek istediğim konu olan kullanılan yeni motor teknolojilerinden söz edelim. Bu seferki testim biraz lansman biraz test tadında gerçekleştiği için çok uzun uzadıya aracı anlatmayı tercih etmiyorum. Bu sınıfta artık kullanılan teknolojik donanım ve motor teknolojilerinin de artan rekabet ile birlikte sürekli güncellenmesi firmaların satış oranları etkileyeceği herkes tarafından az çok tahmin edilebiliyor. Astra’nın yer aldığı sınıfta ve bir alt sınıfta en büyük rekabet ise dizel motor teknolojilerinde olduğunu söylemek gerek. Astra’da kullanılan CDTi ünite yenilenerek seçenek sayısı artırıldı ve motorların hp ve tork değerlerinde de değişiklikler meydana geldi. Uzun yıllar bu CDTi ünite 1.3 CDTi 70 ve 90 PS olarak Opel modellerinde kullanılmıştı. Bu ünite ise Fiat grubu tarafından geliştirilmiş olup Opel’in birçok modelinde kendini göstermişti. Bu 1300 cc lik dizel ünite yakıt ekonomisi ile herkesi kendine hayran bıraksa da malesef alt devirlerde aracın performansını olumsuz etkiliyordu. Opel mühendislerinin çabaları sonucunda ortaya artık 1600 cc lik dizel üniteler ortaya çıktı.





























        Bu ünitenin iki faklı versiyonu bulunuyor. Birincisi 1.6 CDTi 110 PS 300 Nm tork üreten seçenek diğeri ise 1.6 CDTi 136 PS 320 Nm tork değerleri sunan en güçlü seçenek olduğunu belirteyim. Bu seferki test aracım da işte yenilenen bu CDTi ünitenin en güçlü versiyonu olan 1.6 CDTi 3500 d/d da 136 PS güç ve 2000 d/d dan itibaren 320 Nm tork değerlerine ulaşabilen versiyonuydu. Bu ünite 0-100 km hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlıyor ve 200 km maksimum hıza ulaşabiliyor. CO2 salınımı 104 g/km ve ortalama yakıt tüketimi de 3.9 litre olarak ölçülmüş. Bu değerler kağıt üzerindeki değerler olduğundan gerçek yol şartları ve kullanıma bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Araç hakkındaki izlenimlerim ise hem sessiz hem de atak olduğuydu. Araç alt devirlerde kendini  yavaş yavaş harekete geçirme eylemi gösterse de  2000 d/d dan sonra asıl torku hissediyorsunuz. Tabi ki bu alt devirlerdeki yavaşlığın hem aracın ağırlığından hem de 6 ileri manuel vitesin geçiş oranlarının da etkisi olduğunu düşünüyorum. Ancak araç 2000 d/d dan sonra tüm gücü hissettiriyor ve bu gücü hissettirirken de bunu sessiz bir şekilde yapmayı becerebiliyor. Aracın yol tutuş karakterinin başarılı olduğunu söylemek gerek. Esp ve diğer sistemlerim yardımıyla birlikte yol tutuşu iyi bir karakter izliyor. Aracın fren performansı da yeterli seviyelerde ve sınıf ortalamalarının bir kademe daha üstünde diyebilirim. İç mekana çok az yansıyan motor sesinin yanı sıra yüksek süratlerde de rüzgar sesi Astra’nın iç mekanına giriyor. Son olarak, bu motor seçeneği Astra’yı tamamlayan güzel bir ortak olmuş ve yenilenen bu motorla Astra iyi satış rakamlarına ulaşabilir. Aracın satış fiyatı ise 77.550 TL olarak belirlenmiş.

Yazar: Soner Ünlüer
Sponsor: Ekşi Otomotiv/Çanakkale

Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke  tıklayarak ulaşabilirsiniz;
http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/astra-hatchback-new/genel-bakis.html

Otomobile ait diğer fotolar;
*
Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.