O Sınıfının Ağırbaşlısı!


        “Passat” sözcüğünü duyan çoğu kimsede konfor ve donanımsal özellikleri ile iyi bir yer edinmiş olan Volkswagen’in D sınıfındaki temsilcisi bu algıyı devam ettirmeye niyetli gibi gözüküyor. Ülkemize ilk olarak ithal edildiğinden beri bu araca hayranlık duyan ve onu benimseyen çevre genellikle orta sınıf ve üstü statüye sahip bir kesim oldu. Ancak araç aradan geçen zamanla birlikte alım gücünün artmasıyla beraber artık daha ulaşılabilir bir konuma geldi. Güncel haliyle artık daha modern çizgilere sahip olan Passat halen konfor ve kalite hissinden ödün vermeden sınıfında liderliğe oynamaya devam ediyor.


          Aracın genel olarak tasarımından bahsetmek gerekirsek; özetle “sade ama şık” desem yanlış söylemiş olmam herhalde diye düşünüyorum. Aracın yer aldığı sınıftaki tasarım felsefesine uygun bir biçimde genel olarak ağır başlı bir tasarım felsefesi kendini hemen belli ediyor. Passat, yakaladığı sade ama şık tasarım anlayışı ile birçok müşterisinin kalbini fethedebilecek düzeyde etkili bir otomobil olduğunu düşünüyorum. Ön tasarımdan bahsedecek olursak; ön tasarım keskin hatlı çizgilerle şekillenen kaporta çizgileriyle ağırbaşlı tasarımını vurguluyor. Bu çizgilerin devamında gelen keskin hatlı farlar ve ızgara çıtası da bu tasarım anlayışını tamamlayan detaylar arasında olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca bu kesimlerde kullanılan krom kaplamalı detaylarda bu tasarım anlayışına katkısının büyük olduğunu söylemek gerek. Araçta kullanılan motor teknolojisinden bahsetmek gerekirsek; test aracım 1.4 TSI 122 PS BlueMotion teknolojisine sahip olan versiyonuydu. Bu motorun fabrika verilerine göre yakıt tüketimi ise ortalama olarak 6 litre olarak belirlenmiş olsa da bu değerler yol şartlarına ve performanslı kullanıma bağlı olarak 7.7-5 litre civarlarına yükselmesi muhtemel olabilir. Aracın üzerinde bulunan bu motor aracı taşımakta pek zorlanmıyor ancak alt devirlerde biraz cansızlık belirtileri gösterse de devirlendikçe TSI teknolojisinin etkileri kendini belli ediyor. Aracın fren performansı ise sınıfında ortalamaların üzerinde diyebilirim. Passat, asıl hünerini yol tutuş ve konfor anlamında sergiliyor. Sertliği iyi ayarlanmış olan süspansiyon sistemi iyi görev yapıyor. Yoldan gelen darbeleri iyi bir şekilde karşılayan ve konforlu bir sürüş sağlayan süspansiyon ayrıca yol tutuşu konusunda da kendini gösteriyor. Aracı çok zorladığınızda hafif bir gövde salınımı hissediyorsunuz ancak bu durum elektronik sistemlerin devreye girmesi ile düzene giriyor. Aracın direksiyonu da iyi görev yapıyor ve tepkiler beklentileri karşılıyor. Aracın ses yalıtımı başarılı ve rüzgar sesi çok da içeri sızmıyor.
























        Aracın iç tasarımından bahsetmek gerekirsek; iç mekanda güncel anlamda Volkswagen grubunun klasikleşen ve çoğu aracında kullandığı malzemeler bizi karşılıyor. İç tasarımda aynı şekilde dış tasarım kadar ağırbaşlı ve olgun bir tasarım felsefesiyle dizayn edilmiş. Burada kullanılan malzemelerin kalitesi yüksek olduğunu belirteyim. Ancak kişisel fikrim olarak bu aracın tasarım anlayışına göre Volkswagen daha da iyi bir iç mekan tasarlamış olsaydı uygun olurdu diye düşünüyorum. Kabinde kullanılan krom kaplı detaylar araca şıklık katan detaylar arasında olduğunu söyleyebilirim. Test aracım Comfortline donanımına sahip olan versiyonuydu ve bu donanımın haricinde daha full özelliklere sahip donanım paketleri de mevcut olduğunu söylemek gerek. Hem iç mekan hem de dış tasarım anlamında bu aracın özelliklerini tamamlayan en üst donanım ise Highline modeli olduğunu söylemeliyim. Kabinde tam ortaya konumlandırılan büyük ekrandan radyo-cd bilgilerine, telefonla arama seçeneği ve park asistanı gibi bilgilere ulaşabiliyorsunuz ancak navigasyon özelliğine sahip ekran daha üst donanım paketleriyle beraber satın alınabiliyor. Büyük ekranın üzerine konumlandırılan analog saat şık bir detay olarak düşünülmüş olsa da artık günümüzde pek de aranmayan bir özellik haline geldi. Ekranın hemen altında ise klimatronik klima ünitesi konumlandırılmış.



























        Aracın arka tasarımından bahsetmek gerekirsek; ön tasarımda yakalanan keskin hatlarda yine burada da kısmen elde edilmiş. Arka tasarım ön tasarıma göre daha sade şekilde dizayn edilmiş. Ancak aynı ağırbaşlı ve olgun tasarım burada da kendini belli ediyor. Burada tamponda ve bagaj kapağında kullanılan krom kaplı malzemeler aracın şıklığını artıran unsurlar arasında olduğunu belirteyim. Aracın arka kısımda sunduğu ilginç bir özellik ise oldukça pratik olduğunu söylemeliyim. Bunu bir örnekle anlatmak gerekirsek; diyelim ki yüklüce alış-veriş yaptınız ve elleriniz dolu aracınızın bagajına yaklaştınız ancak anahtarı çıkaramıyorsunuz işte burada ayağınızı tamponun altına uzatarak bir iki hamle sonucunda bagajınız açılıveriyor. Aracın bagaj hacmi ise 565 litre ile sınıfı düzeylerinde denilebilir. Kısaca araçta kullanılan teknolojiler ise şu şekilde; Sürüşe duyarlı hız sabitleme sistemi, “Lane Assist” Şerit Takip Sistemi, park asistanı,  dinamik far asistanı ve yorgunluk tespit sistemi gibi teknolojiler sayesinde güvenli bir otomobil olduğunu söylemek gerek. Son olarak, bu sınıfta rakiplerinin de Passat’dan aşağı kalır yanı olmamaya başlayınca Volkswagen artık daha modern ve teknolojik iyileştirmelerle bu aracı yenilemesi işe yaramış gibi gözüküyor. Test aracının fiyatı ise 77.500 TL ve Comfortline donanımı ile satışa sunuluyor. Araç, bu sınıfta özellikleriyle liderliğe oynayabilecek kalitede bir model olduğunu belirtmeliyim. Bu konuda en büyük yardımcısı ise sunduğu konfor ve kalite algısının etkisi büyük diyebilirim. 

Yazar: Soner ÜNLÜER

Sponsor: Yağcı Otomotiv/Balıkesir

Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke  tıklayarak ulaşabilirsiniz;
http://binekarac.vw.com.tr/passat-main.aspx

Otomobile ait diğer fotolar; 
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.