Markalar ve Modeller

Japon Efsanesi Artık Daha Sert Bakışlı !
       

      Japon üreticinin efsaneleşen modeli olan Corolla artık 11. nesliyle yollarda kendini göstermeye başladı. Bu efsane model ilk olarak bundan 48 yıl önce yani 1966 yılında üretim bandına alınmıştı. İlk çıktığı dönemden beri yakaladığı başarılı satış rakamlarıyla yaklaşık 40 milyon araç ile dünyada en çok satan otomobil olma ünvanını hakketti. Dünyanın birçok ülkesine ihraç edilen bu başarılı model sahiplerine sağladığı güvenli ve sağlam karakter yapısı ile birçok insanın kalbini fethetmeyi başardı. Bu başarıyı yakalamasında ki bir diğer etken de genel olarak problemsizliği ile ön plana çıkmayı başarmıştı. Ülkemizde bu model aynı şekilde kendini bu sağlam ve problemsiz karakteriyle çok sevdirdi. Ülkemizde hala AE101 kasa kodlu 1992-98 yılları arasında üretilen modeli birçok insan tarafından çok beğenilen ve hala ikinci el değeri çok yüksek olan bir otomobil konumunda olduğunu söylemeliyim. 
    
      Otomobil yenilenen yüzüyle birlikte artık daha agresif ve sert bir tasarım felsefesiyle dizayn edilmiş. Bir önceki neslinde ki masum bakışlar yerine artık daha da sportifliği vurgulayan bir yapıya bürünmüş olduğunu söyleyebilirim. Araç makyajlanmak yerine tamamen yeni bir görünüme kavuşturulmuş diyebiliriz. Bir önceki nesline oranla tasarım detayları ve ekipmanları tamamen elden geçirilip değiştirilmiş. Araç bu yeni görünümüyle birlikte artık rakiplerinin kullandığı tasarım felsefesine benzer bir tasarım anlayışı yakaladı. Yenilenen Corolla kendi sınıfında yer alan Ford Focus tan 262 mm daha uzun, Volkswagen Jetta dan 24 mm daha kısa, Skoda Octavia dan 39 mm daha kısa ve Opel Astra dan 38 mm daha kısa bir otomobil haline gelmiş. Yeni Corolla, bir önceki nesline oranla 80 mm daha uzun, 15 mm daha geniş ve 5 mm daha alçak hale gelmiş. Yenilen Corolla da kullanılan motor seçenekleri ise şu şekilde; 1.33 VVT-i 99 HP benzinli, 1.4 D-4D 90 HP dizel ve 1.6 Valvematic 132 HP benzinli şeklinde müşterilerin talebine sunuluyor. Bu motor seçeneklerinden 1.33 VVT-i motora sahip versiyon hariç tüm modellerde Multidrive S otomatik şanzıman istenildiği takdirde alınabiliyor. Otomobile ait benzinli en baz versiyon 1.33 VVT-i Life 49.950 TL den, en baz dizel versiyon 1.4 D-4D Life 66.830 TL den başlayan fiyatlarla müşterilerinin taleplerini bekliyor. Test için benim kullandığım model ise 1.4 D-4D Premium manuel vitese sahip versiyonuydu. Test aracımız 1364 silindir hacmi ile 3800 d/d da 90 HP güç ve 1800-2800 d/d da 205 Nm tork değerlerine ulaştığını da unutmayalım.


Aracın arka tasarımı en az ön tasarımı kadar etkileyici görünüyor. Stop grubunun yapısının çizgileri aracın farklılığını vurguluyor.  

























         Kullanmış olduğum test aracı test sırasında bende genel olarak iyi bir izlenim bıraktığını belirteyim. Ayrıca test aracım haricinde bir de aynı aracın 1.6 Valvematic 132 HP güce sahip versiyonunu da test etme şansı buldum. Toyota'nın, her iki modelde de iyi bir iş çıkardığını söylemeden geçemeyeceğim. Her iki modelde yalıtım ve performans konusunda sınıfında yeterli olduğunu söylemek gerek. Test ettiğim dizel versiyon 1285 kg ağırlığındaki aracı taşımakta çok da zorlanmıyor aksine 1800-2800 d/d da 205 Nm torku sayesinde alt devirlerden itibaren ivmelenmesi iyi bir seviyede olduğu belli oluyor. Araç dizel motora sahip olmasına rağmen kullanılan başarılı yalıtım malzemeleri sayesinde aracın kabinine oldukça az ses giriyor. Araç da manuel vites bulunmaktaydı ve vites geçişlerini oldukça belirgin ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdim. Otomobili yol tutuşu konusunda da oldukça başarılı buldum ve araç aşırı zorlandığı takdirde de VSC yani (Araç Denge Kontrol Sistemi) ve ESP sistemi devreye giriyor. Aracın bu yol tutuşunu sağlamasında yeni tasarımıyla birlikte alçalan yapısının etkisi de söz konusu denilebilir. Otomobilde kullanılan orta sertlik teki süspansiyon sistemi sayesinde konforlu bir sürüş geçirirken aynı zamanda yoldan gelen darbeleri de iyi bir şekilde engellediğini ifade edebilirim. Aracın fabrika test verilerine göre yakıt tüketimi 4.1 olarak belirlenmiş ancak bu değer yol şartlarına ve performanslı kullanıma bağlı olarak 5-5.2 gibi değerlere çıkması mümkün. Araç yinede ağırlığına oranla yeterli bir performans sunuyor ve buna göre de yakıt tüketimi de iyi seviyede olduğunu belirteyim. Aracın fren performansı da göz doldurur cinsten olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. 
                                                                                                                                                                 
Aracın radyatör ızgarasının yapısı sanki boğaların boynuzlarından esinlenerek tasarlanmış gibi bir izlenim veriyor. Aracın, oldukça akışkan çizgilere sahip bir ön tasarım anlayışı olduğunu söylemek gerek.
        Aracın ön tasarımını ele alalım. Aracın ön tasarımında büyük bir değişim söz konusu olduğunu söylemeliyim. Toyota, artık geleneksel Japon tasarım felsefesinin dışına çıkmış. Bence, bu aracın ön tasarımı rakibi olan bir çok Avrupalı araçtan daha bile güzel bir tasarım anlayışı ile dizayn edilmiş. Bu araçta kullanılan krom kaplamalı parçalar ise aracın bu tasarım anlayışıyla da uyumlu bir hal almış. Toyota ambleminin üzerinde yer alan radyatör çıtasının çizgileri farlar ile birlikte aracın yan kısmına kadar uzanıyor. Yine amblemin yan kısmında yer alan iki kısa çıta farların iç kısmına kadar uzatılarak hoş bir detay elde edilmiş. Sis farlarının yapısı da bu tasarıma uygun biçimde entegre edilmiş ve krom detaylar burada da kendini gösteriyor. Araçta sunulan diğer bir önemli tasarım özelliği ise led gündüz sürüş farlarına sahip olması. Bu led farlar ise amblemin üzerinde yer alan uzun radyatör çıtasının hemen altına konumlandırılmış. 

Aracın iç mekanı da en az dış mekanı kadar etkileyici görünüyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesinin iyi olduğunu söylemek gerek. 

       Aracın iç tasarımı yeni tasarlanmış olsa da kullanılan bazı parçalarla aracın eski modellerine gönderme yapılıyor. Otomobilde kullanılan kabin yapısı bir önceki nesle oranla tamamen yenilenmiş ve daha düz ve keskin hatlara sahip bir tasarım anlayışı benimsenmiş. Araçta kullanılan çift renkli kabin yapısı göze hoş görünüyor. Aracın gösterge yapısı tamamen yenilenerek devir ve hız kadranın ortasına büyük bir yol bilgisayarı konumlandırılmış. Araçta kabinin orta kısmına 6.1" büyüklüğe ve 800 x 480 WVGA çözünürlüğe sahip bir multimedya ekranı konumlandırılmış. Bu sistem ile navigasyon, tüketim değerleri, geri görüş, telefonla görüşme yapabilme özelliğine sahip olabiliyorsunuz. Yalnız navigasyon özelliğini istiyorsanız aracı Advance ya da Premium donanım ile birlikte satın almanız gerekiyor. Multimedya sisteminin altına konumlandırılan dijital klima ünitesinin kullanımı kolay tasarlanmış ve ulaşılabilir bir konumda tutulmuş. Aracın multimedya sisteminin üzerinde ise dijital saat ve havalandırma ızgaraları yer alıyor. Kullanılan bu dijital saat ile Toyota sanki aracın eski modellerine atıfta bulunuyor. Dijital saatin hemen altında ise hava yastıklarının açık ya da kapalı olduğunu gösteren bir gösterge konumlandırılmış. Ön kısımda diz mesafesi ve yaşam alanı geniş tutulmuş. Aracın öne tarafa doğru uzayan kabin yapısı ile araç sanki daha da uzunmuş gibi bir izlenim yaratılmış ancak bu görüş için herhangi bir sorun teşkil etmiyor. Aracın direksiyon yapısı da bir önceki nesle oranla daha sportif bir kimliğe bürünmüş. Direksiyon üzerinden aracın yol bilgilerine, telefon ile arama ve sonlandırma yapabilme, müzik sistemine müdahale edebilme ve de hız sabitleme sistemine ulaşabilmek için tuşlar konumlandırılmış. 
Aracın ön tasarımında yer alan krom detaylara arka kısımda da rastlamak mümkün.


























        Aracın iç mekanının arka kısmından ve aracın dış tasarımından bahsedelim. Otomobil sınıfında birkaç rakibinden kısa ve dar bir tasarıma sahip olsa da arka kısımda sunulan diz mesafesi oldukça yeterli olduğunu söyleyebilirim. Arka koltukların yapısı en az ön koltuklar kadar rahat bir biçimde tasarlanmış ve yolcuların konforu düşünülmüş. Arka kısımda 12V lik bir priz bulunmakta ve arka koltuklarda kol dayama minderi gibi konfora yönelik detaylarda atlanmamış. Aracın dış arka kısmının yapısı da en az ön tasarım kadar şık ve etkileyici tasarlanmış ancak stoplarda led aydınlatma kullanmış olsaydı bu tasarım anlayışla beraber göze daha hoş görünebilirdi. Stop grubunun yakaladığı çizgiler oldukça etkileyici görünüyor. Hemen stop grubunun ortasına konumlandırılan krom çıta da bu tasarımla bütünleşmiş. Aracın bagaj hacmi önceki nesille aynı yani 452 litre olarak belirlenmiş ancak bu sınıftaki bir araç için bu bagaj hacmi biraz yetersiz kalıyor. Son olarak, otomobil yakaladığı yeni tasarımıyla birçok müşterinin kalbini fethedeceğe benziyor. Corolla, tüm modellerinde sunduğu 7 standart hava yastığı ve diğer birçok güvenlik donanımıyla birlikte; sorunsuzluğu, sağlamlığı ve de problemsiz yapısıyla sınıfında tercih edilebilecek bir otomobil gibi gözüküyor. Euro NCAP ten aldığı 5 yıldızla da son derece güvenilir olduğunu kanıtlıyor. Araç sunduğu başlangıç fiyatı 49.950 TL ile bu sınıfta makul fiyat-performans araçlarından biri olma özelliği taşıyor. Araç sunduğu bu başlangıç fiyatıyla özellikle orta gelirli ailelere hitap ettiğini söyleyebilirim. 

Yazar: Soner ÜNLÜER

Sponsor: Aydoğan Otomotiv 

Otomobile ait tüm teknik ve donanım listesine buradaki linkten ulaşabilirsiniz:
http://www.toyota.com.tr/cars/new_cars/corolla/index.tmex

Otomobile ait diğer fotolar:
*Fotoları daha büyük bir biçimde görüntülemek için üzerine tıklayabilirsiniz.