Markalar ve Modeller

Opel'in amiral gemisi yeni görünümüne kavuştu ! 
      
      Alman otomobil üreticisi olan Opel'in D segmentinde yer alan başarılı modeli olan Insignia yenilenerek sınıfındaki rakiplerine onlardan geride olmadığını hissettirmeye devam ediyor. Insignia ilk olarak 2009 yılında yollara çıktığında herkeste büyük bir hayranlık uyandırmıştı. Bu hayranlığın nedeni ise sınıfında alışılagelmiş çizgilerin dışına çıkan 5 kapılı spor tasarımıyla çoğu insanı ve aynı zamanda rakiplerini de etkilemişti. Opel bu model de yakaladığı spor ve agresif tasarım anlayışı sayesinde giderek iyi bir satış grafiği yakalamaya başlamıştı. Bu başarılı modelden sonra yenilenen diğer bir model olan Astra sayesinde de bu satış grafiğini devam ettirdi.


   İlk üretiminden itibaren Insignia gördüğü ilgiden dolayı rakiplerini epey zorladı. Firmalar bu sınıfta yer alan modellerinde yaptığı yenilemeler ve değişikliklerle güncel bir tasarım anlayışı elde ettiler. Insignia da bu konuda rakiplerinden geride olmamak için yenilenme sürecine girdi ve bu sürecin sonunda ise güncel formuna kavuştu. Yenilenen Insignia bu sınıfta yer alan Citroen C5 ten 63mm, Peugeot 508 den 50mm, Skoda Super B den 4mm, Toyota Avensis den 132mm ve Volkswagen Passat tan 73mm uzun bir otomobil haline gelmiş. Yeni Insignia ilk çıkan nesline oranla 12mm uzatılmış ve genişlik-yükseklik değerleri bir önceki nesille aynı kalmış. Yeni Insignia da kullanılan motorlar ise şu şekilde; benzinli motorlar 1.6 Turbo Ecotec 170HP, 2.0 Turbo Ecotec 220HP, 2.8 V6 Turbo Ecotec 260HP ve 2.8 V6 Turbo Ecotec 325HP şeklinde satışa sunulurken, dizel motorlar 2.0 CDTI Ecotec 130HP ve 2.0 CDTI Ecotec-Ecoflex 160HP şeklinde müşterilerin taleplerine sunuluyor. Tüm bu motor seçenekleri manuel veya Active Select ismiyle anılan otomatik şanzıman ile birlikte alınabilir. Aracın modellerine göre fiyatları ise şu şekilde; benzinli en baz model olan 1.6 Turbo Ecotec 170HP Edition Elegance olan versiyon 87.393TL den başlayan fiyatlarla, dizel versiyon ise 2.0 CDTI 130HP ile 116.735TL den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Ülkemizde yüksek ÖTV ve MTV oranlarından dolayı bu motor seçenekleri arasında en fazla ilgi çeken verisyon 1.6 170HP olarak gözükmekte. Test için bana tahsis edilen model de 1.6 Turbo Ecotec 170HP Cosmo Active Select Otomatik şanzımanına sahip olan versiyonuydu. Test aracının 1600 cc lik motoru 6000 d/d da 170HP güce ve 1650-3200 d/d da ise 230 Nm torka sahip olduğunu da belirtelim. 





























      Araç test süresi boyunca genel olarak iyi bir sürüş izledi. Araçta kullanılan flexi şasi koruma sistemi sayesinde araç yola iyi adapte oluyor. Test aracının otomatik vites olmasının da verdiği konforlu sürüş karakteri beğenimi kazandı. Otomobilin motor performansı ise göz dolduracak cinsten diyebilirim. Aracın vites geçişleri belirgin ve sarsıntısız bir şekilde gerçekleşti. Araç yaklaşık 1,5 ton bir ağırlığa sahip olmasına rağmen aracın performansını gayet yeterli buldum. Otomobilin yakıt tüketimi fabrika verilerine göre ortalama 6.6 iken bu değerler yol koşullarına ve performanslı kullanıma bağlı olarak 7.3-7.4 gibi değerlere ulaşabilir. Eğer aracı normal kullanım tarzının dışında kullanmak isterseniz sport tuşuna bastığınız anda araç daha agresif bir hale dönüşebiliyor. Otomobilin direksiyon tepkileri oldukça yeterli ve yine siz sport modunu seçtiğiniz anda direksiyon sistemi de kendini bu spor moda göre ayarlıyor. Araç yol tutuş konusunda da çok iddialı diyebilirim. Aracın yol tutuşu istikrarlı bir biçimde aracı yolda tutmak için tasarlanmış diyebilirim. Aracın bu yol tutuş istikrarını yakalamasında ise kullandığı teknolojilerin etkisi büyük bir ölçüde hissediliyor. Bu teknolojilerden bazıları ise Viraj Denge Kontrolü (CBC), Düz Hat Denge Kontrolü (SLSC) ve Dinamik Çekiş Kontrolü (TCplus) şeklinde sıralanabilir. Araçta kullanılan süspansiyon sistemi başarılı bir şekilde yoldan gelen darbeleri emerek, darbelerin etkisini olabildiğince az bir biçimde içeriye yansıttı. Insignia da bir önceki nesline oranla yenilikler hemen göze çarpıyor. 























     Aracın ön tasarımını ele alacak olursak burada hemen yenilikler kendini belli ediyor. Bir önceki neslinde de kullanılan radyatör havalandırma ızgaralarının tasarımına sadık kalınmış. Ancak aynı şeyi aydınlatma sistemi için söyleyemeyiz. Çünkü aracın far yapısı bir önceki nesle oranla uzatılmış ve daha çekik hale getirilmiş. Yenilenen bu far tasarımı otomobilin yakaladığı spor otomobil ruhuna daha da adapte olmuş gibi görünüyor. Özellikle farların karartılması ve led gündüz farlarının eklenmesi ile araç daha da çekici bir hale getirilmiş. Aydınlatma sisteminde Opel'in AFL+ ismini verdiği akıllı aydınlatma sistemi kullanılmış. Bu sistem ise şu şekilde işliyor; aracın ön kısmına entegre edilen bir kamera, yağmur sensörü ve direksiyon açısı bilgilerini kullanarak farklı hızlara, manevralara, hava ve trafik koşullarına göre farların menzilini ve açısını ayarlayarak görüşü ve güvenliği artırıyor. Bu sistem 8 farklı ayara sahip şekilde müşterilerin hizmetine sunuluyor. Sis farlarının yapısı ise bir önceki nesilden biraz daha oval tasarlanmış.Tamponun etek kısmında sis farlarının altına konumlandırılan tampon uzantıları ise aracın sportif çizgilerinin burada da devam ettiğinin bir göstergesi denilebilir. Aracın ön tasarımında genel olarak sportif tasarımına uygun detaylar kullanılarak önceki nesle oranla çok farklı bir tasarıma sahip olmayıp sadece ufak makyajlarla daha çekici ve albenisi yüksek hale getirilmiş. Otomobilin genel olarak karoser yapısı korunmuş olsa da araçta aerodinamik anlamda değişiklikler yapılmış. Ancak aracın bu tasarımının bir dezavantajı da sürücünün yan ve arka cam görüş alanını olumsuz olarak etkileyeceğini belirtelim. Otomobilin arka tasarımı ise yine küçük makyaj operasyonuyla daha çekici hale getirilmiş. Eski neslinde kullanılan krom çıta ve Opel logosu yeni modelinde de kullanılmaya devam edilmiş. Ancak stop grubu bir önceki nesle oranla daha çağdaş bir tasarıma sahip olmuş. Stop grubunda ters "L" formunda led aydınlatma teknolojisi kullanılmış. Stop grubunun yenilenen yapısından dolayı aracın bagaj kısmı ve tampon yapısı da elden geçirilmiş. 


























     Birazda aracın iç tasarımından bahsedelim. Öncelikle araç bir önceki nesle oranla iç mekanda gözle görülür biçimde değişikliklere uğramış. Araç ön kısımda yeterli derecede yaşam alanı sunuyor. Ön kısımda ferah bir atmosfer yakalanmış ancak aracın spor yapısından kaynaklanan eğimli tasarımından dolayı uzun boylu sürücüler biraz problem yaşayabilirler. Araçta önceki neslin tasarımında yer alan dizayn ayrıntıları genel olarak korunmaya çalışılmış. Ancak burada da yapılan değişiklikler ben farklıyım dedirtecek cinsten desek herhalde yanlış söylemiş olmayız. Çünkü aracın iç mekanında gösterge tablosu ve orta konsolunda yapılan değişiklikler kendini gösteriyor. İlk olarak gösterge tablosundan bahsedelim. Otomobilin bir önceki neslinde Astra ve Vectra serilerinde kullanılan gösterge tablolarından esinlenerek oluşturulmuş olan eski gösterge tablosu güncel modelde yenilenmiş. Bu yenilenen gösterge tablosu daha da modern bir görünüme ve birçok fonksiyonun bulunduğu dijital gösterge tablosuna dönüştürülmüş. Bu dijital gösterge 4.2"(10.7cm) lik bir renkli sürücü bilgi ekranına sahip ve bu panelden aracın hızı, anlık-ortalama yakıt tüketimi,  gidilen km, kalan yakıtla gidilebilecek mesafe, uyarı sistem ayarları ve bilgileri vb gibi bilgilere ulaşmak ve değişiklik yapmak mümkün.  

























      Aracın orta konsolundaki değişikliklere bakacak olursak; burada hemen gözümüz yenilenen direksiyon yapısı, klima ünitesi ve multimedia ekranında yapılan değişikliklere kayıyor. Burada kullanılan plastiğin kalitesi ise sınfının standartlarında hatta bazı parçalarda kullanılan yumuşak plastik sayesinde otomobil kalite hissini daha da belli ediyor. Bir önceki nesilde kullanılan direksiyon sisteminde yapılan küçük bir değişiklik ile bu aracın spor tasarım felsefesine uygun bir direksiyon haline getirilmiş. Otomobilin bir önceki neslinde kullanılan klima ünitesi ve multimedia ekranın yapısı elden geçirilerek daha düzenli ve sade bir tasarım anlayışıyla geliştirilmiş. Otomobilin orta kısmında ise bir touchpad ve el freni tuşu yer alıyor. Burada yer alan ön kol dayama sisteminin içerisinde ise usb şarj soketi ve usb-aux soketleri bulunuyor. Otomobilin multimedia ekranı 8" (20cm) büyüklüğünde ve IntelliLink özelliğine sahip olarak sunuluyor. Bu pakette müzik ve video bilgilerine, hava sıcaklığına, radyo bilgilerine, telefonla görüşme yapabilme özelliği vb bilgileri görüntüleme ve ayarlarını yapabilmeniz mümkün. 































     Bu multimedia paketinde navigasyon yer almıyor. Eğer navigasyon özelliği ve BOSE ses sistemine sahip multimedia paketini almak istiyorsanız ekstra paket almanız gerekiyor. Aracın önceki neslinin orta konsolunda kullanılan bir sürü tuş takımının yerine daha dijitalleştirilmiş ve modernleştirilmiş tuş takımları kullanılmış. Yenilen modelde ise bu tuş takımlarının bir kısmı direksiyonun üzerine konumlandırılmış. Direksiyon üzerinde yer alan bu tuş takımlarını kullanarak çeşitli ayarlamalar yapılabilmekte. Multimedia sisteminde yer alan kişiselleştirilebilir anasayfaya ise vites topuzunun hemen arkasına konumlandırılmış touchpad aracılığıyla müdahalelerde bulunabiliyorsunuz. Önceki modelde kullanılan ve dikkat çeken diğer bir özellik ise hem piyano black hem krom dekor tasarım detaylarının kullanılmış olması diyebiliriz. Özellikle  kapılarda ve orta konsolda kullanılan piyano black materyal aracın iç mekanında hoş bir atmosfer yaratmış. Bu iç mekan dekor kaplamaları ise döşemelere ve donanım seviyelerine göre değişmekte. 

























      Otomobilin arka kısmını ele alalım. Otomobilin arka kısmı en az ön kısmı kadar ferah gözüküyor ancak aracın spor karoser yapısından kaynaklanan alçalan tavan tasarımı uzun boylu yolcular için biraz problem yaratabilir. Ancak bunun haricinde arka kısım için başka bir dezavantaj söz konusu değil. Çünkü aracın ön koltukları en son konuma getirildiği anda bile araç arkadaki yolcularına yeterli diz mesafesini sunabiliyor. Aracın arka koltukları ise oldukça rahat ve konforlu yolculuk yapabilme imkanı sağlıyor. Burada dikkat çeken önemli bir nokta ise ön kol dayama ünitesinin altına yerleştirilen arka kısım kliması ve çakmaklık girişi ve yine bu özellikler arkadaki yolcuların konforu için düşünülmüş. Aracın arka koltuğunun orta bölümde ise kol dayama ünitesine yer verilmiş ve bu ünitede sağ ve sol ayrı bardak tutucu ve küçük bir saklama gözüne yer verilmiş. Burada yer alan diğer önemli bir nokta ise arka kapılarda yer alan makam perdelerinin kullanılması ile araç kalite algısını vurguluyor. 



















     Son olarak otomobil hakkında genel bir değerlendirme yapalım. Aracın bagaj hacmi 500/1015 litre olarak belirtilmiş ve bu da sınıfının ortalamalarında bir değer denilebilir. Otomobil de kullanılan 1.6 170HP gücündeki motor seçeneğine sahip versiyon fiyatına oranla sunduğu donanıma göre oldukça etkileyici ve cazip bir seçenek olabilir. Otomobil genellikle ailelerin öncelikli tercihinde olsa da spor tasarımıyla birçok genç sürücüyü de cezbediyor. Aracın diğer önemli bir satış profili ise şirketler ve yönetici pozisyonunda çalışanlar olabilir. Aslında aracın yakaladığı farklı tasarım anlayışı sayesinde birçok farklı alanda türlü müşteri profilleri tarafından talep görmesi olası denilebilir. Bu sınıfta otomobilin rakipleri karşısında en büyük kozu tasarımı ve rakipleriyle de test aracımız hakkında tam bir karşılaştırma yapmak yanlış olabilir. Bu yüzden aracın sınıfında başlara doğru oynayabilecek derecede kaliteli ve yeterli donanıma sahip diyebiliriz. 

Yazar : Soner ÜNLÜER

Sponsor: Opel Ekşi Kardeşler Otomotiv


Otomobile ait tüm teknik veri ve donanım listesini bu linkten indirebilirsiniz;
http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/turkey/nscwebsite/tr/11_Brochure_Library/02_Specsheets/yeni_insignia_specsheet_09_2013.pdf

Otomobile ait diğer fotolar;

*Fotoların üzerlerine tıklayarak yeni pencerede görüntüleyebilirsiniz.