Renault Talisman; Gözü Liderlik'te mi?


    Renault firmasının son atağı olan Talisman'ın piyasaya 3 Mart'ta hızlı bir giriş yapacağını söyleyebiliriz. Talisman'ın başlangıç fiyatı 100.500TL olarak belirlendi. Talisman, atası olan Safrane, Laguna ve Latitude'ün sınıfı olan D sınıfında boy gösterecek. 
Renault firması Latitude modeli ile beklediği başarıyı sağlayamayınca ortaya Talisman gibi yeni bir model üretme fikri çıkmış ki Renault yeni modeli Talisman ile belki de istediği başarıya imza atabilir. 

     Yeni bir model olmasından dolayı önceki nesliyle herhangi bir karşılaştırma yapmak güç. Ancak Latitude modeli ile kıyaslanacak olunursa; Latitude kullanılan motor seçeneğinden dolayı bu araca çok müşteri kaybettirmiş olarak biliniyor. Aracın dış görünüş ve donanımsal olarak ihtiyaçları ve beklentileri karşılamasına rağmen birçok müşterinin şikayet ettiği konu olan motor seçeneğinden dolayı müşterilerin tercihleri başka yönde olmuş ki Renault, Talisman modelini piyasaya sürme kararı almış. Neyse ki Renault bu konuda iyi bir adım atmış gibi görünüyor. Talisman'ın ilk bakışta heybetli yapısı hemen dikkat çeken cinsten olduğunu söylemeliyim. Talisman, Latitude'e oranla değişen ve büyüyen yapısıyla daha heybetli bir görünüme kavuşmuş.





















     Aracın tasarım anlamda en büyük kozu kaslı ve heybetli yapısının olması diyebilirim. Aslında artık günümüzde araçlarda kullanılan sınıf kavramları biraz farklılaşmış olsada Talisman halen D sınıfı olarak belirlenen sınıf içerisinde yer alıyor. Ancak Talisman hem tasarım hemde boyutları açısından sınıfını aşacak bir konumda yer aldığını ifade edebilirim. Aracın her kısmında tasarım anlamında heybetli görünümlü algısını artıcak cinsten hatlara ve tasarım detaylarına rastlamak mümkün. Ön tasarımda Renault tamamen yeni bir çizgi ve karakter yakalamış. Aslında bu yeni ön tasarım çizgilerine yeni Megane modelinde yer veren Renault, sanırım bu yeni tasarım ön yüzünü piyasaya süreceği diğer modellerde de kullanmayı hedefliyor. 
     Genel olarak ön tasarımda sertlik ön planda tutulmaya çalışılsa da bazı kısımlarda beliren kıvrımlı hatlar da aracın tasarım anlayışını tamamlayan unsurlar arasında olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Burada dikkat çeken diğer bir nokta ise aracın tampon ve ızgarasındaki kıvrım ve çizgilerine yapılan krom kaplama araca büyük bir oranda şıklık kazandırmış. Aracın arka tasarımında ise çoğu detay aracı sportif göstermek adına tasarlanmış. İnce ve uzun yapısıyla led teknolojisine sahip stop grubu aracı sportif bir görünüme kavuşturmuş diyebilirim. Yine krom nikelajlı kıvrım ve çizgilere burada da rastlamak mümkün. Aracın tamponunda ise iki adet egzoz çıkışına yer verilse de bunlar sadece araca sportiflik katmak adına yapılmış gibi duruyor. 






















    İç mekan ise ilk bakışta bir kalite ve şıklıkla bizi karşılıyor. Aracın iç mekan tasarımı ise dış tasarımla orantılı olduğunu söyleyebilirim. İçeride en başta dikkat çeken özellik çift renge sahip konsolun olduğunu söylemeliyim. Bunun yanı sıra gözümüze hemen ilişen birde devasa multimedia ekranı hemen hemen tüm konsolu işgal etmiş diyebilirim. Talisman'da ufak boyutlu bir direksiyon simidine yer verilmiş. Gösterge tablosu ise tamamen dijital olarak tasarlanmış ancak benim dikkatimi hararet ve benzin göstergeleri çekti. Bu iki göstergede sanki eski modellere bir gönderme yaparmış gibi klasik tarzdaki göstergelere benzetilmiş. Orta konsolda ise multimedia ekranını yönlendirmeye yarayan bir joystick kumanda bulunmakta. Bu joystickin hemen arkasında ise hız sabitleme tuşu yer alıyor. Yanlız bu hız sabitleyici tuşun buraya konumlandırılması ne kadar faydalı orası meçhul. 






















    Talisman, ülkemizde 3 farklı dizel motor ile pazara giriş yapacak. Bunlar 1.5 dCi 110 PS, 1.6 dCi 130 PS ve 1.6 dCi 160 PS motor seçenekleri olarak belirlenmiş.1.6 dCi 160 PS'lik motor seçeneği ile birlikte yalnızca otomatik şanzıman satın alınabilirken, diğer iki motor seçeneği ile birlikte manuel şanzıman şeçeneği de mevcut olduğunu söylemeliyim.Araçta bir çok yeni donanıma yer verilmiş. Bunlardan bazıları ise su şekilde;Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), Multi-Sense teknolojisi, 4Control özellikli dört tekerlekten çekiş sistemi, kör nokta uyarı sistemi, tabela okuma sistemi, ani fren algılama teknolojisi vb teknolojilere sahip olarak sınıfındaki modellerden geri kalmayacağını düşünülebilir. Bakalım sınıfında giderek kızışan rekabet karşısında yeni Talisman kendine nasıl bir edineceğini ilerleyen zamanlarda göreceğiz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder