Bir Sevdadır Lagunaşk!

Bu yazıyı kaleme alma düşüncem şu şekilde gelişti; ilk olarak kendime bir Laguna aldıktan sonra Facebook üzerinde Renault Laguna Türkiye grubuyla tanıştım ve işte benim Laguna’mla olan hikayem de tam o zaman başladı.Peki Laguna nasıl bir araç? İnsanlar neden bu aracı tercih ediyorlar? Laguna’cılar neden bu gruba üyeler? Tüm bu soruların cevabını size bu yazımda anlatacağım.



Kısa Kısa Laguna…
Laguna, Fransız otomobil üreticisi Renault firmasının 1993-2012 yılları arasında üretime aldığı bir modeldir. Tüm dünyada 2.2 milyon adetin üzerinde satış rakamlarına ulaşabilmiştir. Girdiği EuroNCap testlerinde 5 yıldız alabilen ilk Renault modelidir. Laguna, üretildiği dönemde Renault’u D sınıfında temsil eden deyimi yerindeyse firmanın amiral gemisi sayılırdı. Tabi ki abisi Safrane modelinin yanında Laguna bir alt sınıfta kalsa da sunduğu donanım ve konfor ile yinede bulunduğu sınıfın özelliklerini aşan bir yapıya sahipti.
Malesef ülkemizde Laguna ve diğer D sınıfı araçlar çok fazla talep edilmiyordu ve halen bu durum aynı şekilde devam etmektedir. İnsanların alım gücüyle alakalı olan bu durum karşısında Laguna ve diğer D sınıfı araçların pekte tercih konusu oldukları düşünülemezdi. Laguna’nın bulunduğu sınıf ve diğer nedenlerden dolayı tercih edilmemesinin yanı sıra ülkemizde Liftback(hem sedan hem de hatchback) karoserli bir yapıda olması da bazı tüketiciler için olumsuz bir özellikti.

 Çünkü ülkemizde en çok tutulan araç karoseri sedan olarak biliniyor. Her ne kadar türlü olumsuzluklara rağmen istenilen sayıda satılamasa da Laguna kendine büyük bir hayran kitlesi kazanmayı başarabildi. Bu durumda Laguna’nın sunduğu konfor ve donanım özelikleri sayesinde gerçekleşti. Laguna üretildiği dönemde üç ayrı döneme ayrılmıştı. Bunlar Laguna  I, Laguna II, Laguna III şeklinde adlandırılıyordu. Laguna I’de kullanılan motor seçenekleri ise şunlardı; Benzinli motorlar,1.6 16V 107 PS, 1.8 16V 120 PS, 2.0 114 PS, 2.0 16V 140 PS, 3.0 V6 24V 190 PS ve Dizel motorlar,1.9 dTi 98 PS, 2.2 dT 113 PS olmak üzere 7 adet farklı motor seçeneğine sahipti.

Laguna II’de benzinli motorlar;1.6 16V 107-115(makyajlı kasa) PS, 1.8 16V 120 PS, 2.0 16V 140 PS, 2.0 T 16V 170 PS, 3.0 V6 24V 205 PS, dizel motorlar ise; 1.9 dCi 120 PS, 2.0 dCi 150 PS, 2.2 dCi 150 PS olmak üzere 8 adet farklı model seçeneğine sahipti. Laguna III’de ise motor seçenekleri şu şekildeydi; Benzinli motorlar,1.6 16V 115PS, 2.0 16V 140 PS-2.0T 16V 170 PS, 3.5 V6 24V 238 PS, dizel motorlar, 1.5 dCi 110 PS, 2.0 dCİ 150 PS, 3.0 V6 dCi 235 PS olmak üzere 7 adet motor seçeneği bulunmaktaydı.

Laguna’ların bilinen en önemli olumlu özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz; yüksek pasif ve aktif güvenlik sistemleri, zengin ve bol donanım seçeneği, iyi derecede sürüş konforu, güvenli sürüş karakteri, konforlu koltuklar, geniş ve ferah iç mekân, geniş ve yükleme eşiği alçak bagaj, rahat iniş-biniş özelliği vb özellikleri sayabiliriz. Laguna’ların bilinen olumsuz özellikleri ve kronik sorunları ise şu şekilde; düşük kalite ve işçilik özellikleri, zayıf ve hissiz direksiyon tepkileri, özensiz ve belirsiz vites geçişleri, kısıtlı ve kısmi arka görüş, plastik aksamlardan gelen trim sesleri, fren disklerinde dalgalanma, süspansiyon ve ön takım arızaları, motor arızası, motor yağı eksiltme vb özellikleri sayabiliriz.

Lagunaşk’cıların Mekanı: Renault Laguna Türkiye!
     Laguna hakkında yeterince bilgi verdim sanırım. Birazda Laguna kullanıcılarına kulak verelim bakalım onlar neler diyor. Ülkemizde birçok otomobil markası ve modelinin çeşitli sosyal medya platformlarında ve internet sitelerinde fan grupları bulunmaktadır. İşte Laguna’cıların da bu şekilde Facebook üzerinde oluşturdukları bir fan sayfaları var.

Laguna’cılar bu sayfa üzerinden kendi araçları hakkında her konuda samimi bir şekilde birbirlerine yardımcı oluyorlar. Grubun üye sayısı 1.908 kişiyle oldukça dikkat çekici olduğunu söylemeliyim. 

Grupta herkes bir arıza durumda ya da karşılaşılan bir durum karşısında aktif olarak dayanışma içerisine girebiliyorlar. Burada herkes birbirine yardımcı olmak için elinden geleni yapıyor. 

Grup içerisinde gencinden yaşlısına kadar herkes samimi bir hava içerisinde yorumlar ve eleştirler yapabiliyor. Grupta çeşitli organizasyonlar da düzenleniyor.

Grup, farklı illerde araçları ile toplanarak güzel organizasyonlara imza atıyor. Bunlardan en bilineni ise 24 adet araçla Kars buluşma organizasyonudur. Bu buluşma organizasyonu Türkiye’de en fazla Laguna aracın katıldığı bir organizasyondur. Bu buluşmayı organize eden kişileri tebrik etmek gerekli diye düşnüyorum. Çünkü onlar olmazı başararak 24 araçla bir rekora imza attılar.
Kars buluşması ve 24 araçlık ekip
Bir diğer önemli organizasyon ise 20 Mart’ta düzenlenen Kocaeli buluşması olarak biliniyor. Bu buluşmaya 22 adet Laguna ile giden grup üyeleri oldukça güzel bir organizasyon hazırladılar. 
20 Mart Kocaeli Buluşması
Bu buluşmaya ailelerle ile birlikte katılımın olması da ayrıca güzel bir fikirdi. Kocaeli toplantısına yakın olan illerden de Laguna’cılar araçlarıyla katıldılar.
Kars buluşmasından kareler

 Grup üyeleri hem toplanıp araçları hakkında konuşurlarken aynı zamanda güzel ve samimi bir aile ortamının da olması özendirici tarzda bir organizasyon olarak hatıralara kazındı. Bu grubun yöneticisi olan ve grubu ayakta tutan isim ise Fethi Beyazay’dır. Fethi beyin kendisi de bir 1.5 dCi Laguna III kullanıcısıdır. 
20 Mart Koacaeli Buluşması

Beyazay, bu grubu ilk olarak nasıl kurduğunu ve kendi aracına yaptıklarını şu şekilde ifade ediyor;“Renault markası ile tanışmam benim 2010 yılında oldu bundan öncesi Hyundai veya Ford vs derken babamız ne araç alırsa o diye giderdi. Şans eseri 1.5 sene Kangoo araç bakıyordum kendime bir anlık değişim ile 1 günde Laguna GT kasasını aldım ve Renault’çu oldum. 

Gelelim Renault Lagunaya... Yaklaşık araç 5. senesi geçmiş her buluşmaya gidiyorum buluşmalarda Laguna yok hangi buluşmalara gittiysem 2. laguna görünce sevinir oluyorum resmen bildiğin kendimi yanlız hissettim ACABA DEDİM BU MODELİ SADECE BEN Mİ SEVMİŞİM?
Beyazay'ın Pinokyo Laguna'sı :)
Bir çok buluşmada artık insanlar arayışımın farkında oldular ve konusu da bazı yerde geçmiştir LAGUNACI BULAMAZSIN ORTA YAŞ ÜSTÜ MODEL OLDUĞU İÇİN NETTE TAKILMAZLAR VE GELMEZLER BU TÜR ORGANİZASYONLARA. Grubu açtım önce bende olan Lagunacıları ekledim yaklaşık 10'a yakın arkadaşla bu işe başladım sene 2014 Aralık sonuydu. Bende dedim ilerlemez biz bize kalırız diye düşündüm ki 3. ayda 300 kişilere geldik bu tabi bende bizde LAGUNACI OLARAK VARIZ demek gibi bir şeydi. 

Smile :) ifadesi ile İstanbul buluşması düzenledim hayatımda yaptığım ilk organizasyon ben 6-7 kişi beklerken o gün 12 kişi geldi o günü unutmam benim hayattaki ilk buluşmamdı HEPSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM HEPSİNDEN ALLAH RAZI OLSUN... Öyle böyle derken Aralık ayı sonunda malum 1. yaşımızı kutladık çok kaliteli insanlar tanıdım YOKTAN VAR OLDUK HEP BERABER.” 
Beyazay'ın Pinokyo Laguna'sı :)

Beyazay aracına yaptığı modifiyeleri de kısaca şöyle analatıyor; “Sonradan yapılan aksesuarlar 1- 4 kontrol bağımsız Air süspansiyon + Android İOS kontrol ünitesi. 2-Mat füme kaplama 3-18'' Vossen cv5 önler 8' arkalar 9' ofsetli jant. 4-8.000 calvin MTEK GOLD SERİSİ xenon set (Komple alt üst set) 5-2.0 Turbo Laguna coupe egsoz, katelizör,boru hattı, susturucu ve çıkışları 6-Ps Chip Tuning stage 1 (140 Hp 305 tork) 7-Üniversal bagaj üstü spor spoiler.”
Bu da benim Laguna'm :)

Bende bir Laguna kullanıcısı olarak bu grubu tebrik ediyorum. Bende dahil birçok kişinin sevgisi ve emeğiyle ilerleyen Renault Laguna Türkiye grubu başkanı Fethi beye teşekkür ediyorum. Buradaki dostluklar ve arkadaşlıklar var olduğu sürece bu grubun sürekliliği olacağını düşünüyorum. Son olarak Lagunaşk’cılara bu sevdanızdan vazgeçmeyin diyerek yazımı burada noktalıyorum.

Gruba ait fotoların devamı için üzerlerine tıklayarak açabilirsiniz; 


 

 

 

 

 

 

 


 


 







 

 

1 yorum:

  1. Klavyenize yüreğinize sağlık. Çok güzel bir röportaj olmuş. Lagunayı kullanan bilir; bilmeyende bu şekilde farketmiş olur

    YanıtlaSil