Bu yazıyı kaleme alma düşüncem şu şekilde gelişti; ilk olarak kendime
bir Laguna aldıktan sonra Facebook üzerinde Renault Laguna Türkiye grubuyla
tanıştım ve işte benim Laguna’mla olan hikayem de tam o zaman başladı.Peki
Laguna nasıl bir araç? İnsanlar neden bu aracı tercih ediyorlar? Laguna’cılar
neden bu gruba üyeler? Tüm bu soruların cevabını size bu yazımda anlatacağım.
Laguna, Fransız otomobil üreticisi Renault firmasının 1993-2012
yılları arasında üretime aldığı bir modeldir. Tüm dünyada 2.2 milyon adetin
üzerinde satış rakamlarına ulaşabilmiştir. Girdiği EuroNCap testlerinde 5
yıldız alabilen ilk Renault modelidir. Laguna, üretildiği dönemde Renault’u D
sınıfında temsil eden deyimi yerindeyse firmanın amiral gemisi sayılırdı. Tabi
ki abisi Safrane modelinin yanında Laguna bir alt sınıfta kalsa da sunduğu
donanım ve konfor ile yinede bulunduğu sınıfın özelliklerini aşan bir yapıya
sahipti.
Malesef ülkemizde Laguna ve diğer D sınıfı araçlar çok fazla talep
edilmiyordu ve halen bu durum aynı şekilde devam etmektedir. İnsanların alım
gücüyle alakalı olan bu durum karşısında Laguna ve diğer D sınıfı araçların
pekte tercih konusu oldukları düşünülemezdi. Laguna’nın bulunduğu sınıf ve
diğer nedenlerden dolayı tercih edilmemesinin yanı sıra ülkemizde Liftback(hem
sedan hem de hatchback) karoserli bir yapıda olması da bazı tüketiciler için
olumsuz bir özellikti.
Çünkü ülkemizde en çok tutulan
araç karoseri sedan olarak biliniyor. Her ne kadar türlü olumsuzluklara rağmen
istenilen sayıda satılamasa da Laguna kendine büyük bir hayran kitlesi
kazanmayı başarabildi. Bu durumda Laguna’nın sunduğu konfor ve donanım özelikleri
sayesinde gerçekleşti. Laguna üretildiği dönemde üç ayrı döneme ayrılmıştı.
Bunlar Laguna I, Laguna II, Laguna III
şeklinde adlandırılıyordu. Laguna I’de kullanılan motor seçenekleri ise
şunlardı; Benzinli motorlar,1.6 16V 107 PS, 1.8 16V 120 PS, 2.0 114 PS, 2.0 16V
140 PS, 3.0 V6 24V 190 PS ve Dizel motorlar,1.9 dTi 98 PS, 2.2 dT 113 PS olmak
üzere 7 adet farklı motor seçeneğine sahipti.
Laguna II’de benzinli motorlar;1.6 16V 107-115(makyajlı kasa) PS, 1.8
16V 120 PS, 2.0 16V 140 PS, 2.0 T 16V 170 PS, 3.0 V6 24V 205 PS, dizel motorlar
ise; 1.9 dCi 120 PS, 2.0 dCi 150 PS, 2.2 dCi 150 PS olmak üzere 8 adet farklı
model seçeneğine sahipti. Laguna III’de ise motor seçenekleri şu şekildeydi;
Benzinli motorlar,1.6 16V 115PS, 2.0 16V 140 PS-2.0T 16V 170 PS, 3.5 V6 24V 238
PS, dizel motorlar, 1.5 dCi 110 PS, 2.0 dCİ 150 PS, 3.0 V6 dCi 235 PS olmak
üzere 7 adet motor seçeneği bulunmaktaydı.
Laguna’ların bilinen en önemli olumlu özelliklerini şu şekilde
sıralayabiliriz; yüksek pasif ve aktif güvenlik sistemleri, zengin ve bol
donanım seçeneği, iyi derecede sürüş konforu, güvenli sürüş karakteri, konforlu
koltuklar, geniş ve ferah iç mekân, geniş ve yükleme eşiği alçak bagaj, rahat
iniş-biniş özelliği vb özellikleri sayabiliriz. Laguna’ların bilinen olumsuz
özellikleri ve kronik sorunları ise şu şekilde; düşük kalite ve işçilik
özellikleri, zayıf ve hissiz direksiyon tepkileri, özensiz ve belirsiz vites
geçişleri, kısıtlı ve kısmi arka görüş, plastik aksamlardan gelen trim sesleri,
fren disklerinde dalgalanma, süspansiyon ve ön takım arızaları, motor arızası,
motor yağı eksiltme vb özellikleri sayabiliriz.
Lagunaşk’cıların Mekanı: Renault Laguna
Türkiye!
Laguna hakkında yeterince bilgi verdim sanırım. Birazda Laguna
kullanıcılarına kulak verelim bakalım onlar neler diyor. Ülkemizde birçok
otomobil markası ve modelinin çeşitli sosyal medya platformlarında ve internet
sitelerinde fan grupları bulunmaktadır. İşte Laguna’cıların da bu şekilde
Facebook üzerinde oluşturdukları bir fan sayfaları var.
Laguna’cılar bu sayfa üzerinden kendi araçları hakkında her konuda
samimi bir şekilde birbirlerine yardımcı oluyorlar. Grubun üye sayısı 1.908
kişiyle oldukça dikkat çekici olduğunu söylemeliyim.
Grupta herkes bir arıza
durumda ya da karşılaşılan bir durum karşısında aktif olarak dayanışma
içerisine girebiliyorlar. Burada herkes birbirine yardımcı olmak için elinden geleni
yapıyor.
Grup içerisinde gencinden yaşlısına kadar herkes samimi bir hava
içerisinde yorumlar ve eleştirler yapabiliyor. Grupta çeşitli organizasyonlar da
düzenleniyor.
Grup, farklı illerde araçları ile toplanarak güzel organizasyonlara
imza atıyor. Bunlardan en bilineni ise 24 adet araçla Kars buluşma organizasyonudur.
Bu buluşma organizasyonu Türkiye’de en fazla Laguna aracın katıldığı bir
organizasyondur. Bu buluşmayı organize eden kişileri tebrik etmek gerekli diye
düşnüyorum. Çünkü onlar olmazı başararak 24 araçla bir rekora imza attılar.
Kars buluşması ve 24 araçlık ekip |
Bir diğer önemli organizasyon ise 20 Mart’ta düzenlenen Kocaeli buluşması
olarak biliniyor. Bu buluşmaya 22 adet Laguna ile giden grup üyeleri oldukça
güzel bir organizasyon hazırladılar.
20 Mart Kocaeli Buluşması |
Bu buluşmaya ailelerle ile birlikte
katılımın olması da ayrıca güzel bir fikirdi. Kocaeli toplantısına yakın olan
illerden de Laguna’cılar araçlarıyla katıldılar.
Kars buluşmasından kareler |
Grup üyeleri hem toplanıp
araçları hakkında konuşurlarken aynı zamanda güzel ve samimi bir aile ortamının
da olması özendirici tarzda bir organizasyon olarak hatıralara kazındı. Bu
grubun yöneticisi olan ve grubu ayakta tutan isim ise Fethi Beyazay’dır. Fethi
beyin kendisi de bir 1.5 dCi Laguna III kullanıcısıdır.
20 Mart Koacaeli Buluşması |
Beyazay, bu grubu ilk
olarak nasıl kurduğunu ve kendi aracına yaptıklarını şu şekilde ifade ediyor;“Renault markası ile tanışmam benim 2010 yılında oldu bundan öncesi
Hyundai veya Ford vs derken babamız ne araç alırsa o diye giderdi. Şans eseri
1.5 sene Kangoo araç bakıyordum kendime bir anlık değişim ile 1 günde Laguna GT
kasasını aldım ve Renault’çu oldum.
Gelelim Renault Lagunaya... Yaklaşık araç
5. senesi geçmiş her buluşmaya gidiyorum buluşmalarda Laguna yok hangi
buluşmalara gittiysem 2. laguna görünce sevinir oluyorum resmen bildiğin
kendimi yanlız hissettim ACABA DEDİM BU MODELİ SADECE BEN Mİ SEVMİŞİM?
Beyazay'ın Pinokyo Laguna'sı :) |
Bir çok buluşmada artık insanlar arayışımın farkında oldular ve konusu
da bazı yerde geçmiştir LAGUNACI BULAMAZSIN ORTA YAŞ ÜSTÜ MODEL OLDUĞU İÇİN
NETTE TAKILMAZLAR VE GELMEZLER BU TÜR ORGANİZASYONLARA. Grubu açtım önce bende
olan Lagunacıları ekledim yaklaşık 10'a yakın arkadaşla bu işe başladım sene
2014 Aralık sonuydu. Bende dedim ilerlemez biz bize kalırız diye düşündüm ki 3.
ayda 300 kişilere geldik bu tabi bende bizde LAGUNACI OLARAK VARIZ demek gibi
bir şeydi.
Smile :) ifadesi ile İstanbul buluşması düzenledim hayatımda
yaptığım ilk organizasyon ben 6-7 kişi beklerken o gün 12 kişi geldi o günü
unutmam benim hayattaki ilk buluşmamdı HEPSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM HEPSİNDEN
ALLAH RAZI OLSUN... Öyle böyle derken Aralık ayı sonunda malum 1. yaşımızı
kutladık çok kaliteli insanlar tanıdım YOKTAN VAR OLDUK HEP BERABER.”
Beyazay'ın Pinokyo Laguna'sı :) |
Beyazay aracına yaptığı modifiyeleri de kısaca şöyle analatıyor; “Sonradan yapılan aksesuarlar 1- 4 kontrol bağımsız Air
süspansiyon + Android İOS kontrol ünitesi. 2-Mat füme kaplama 3-18'' Vossen cv5
önler 8' arkalar 9' ofsetli jant. 4-8.000 calvin MTEK GOLD SERİSİ xenon set
(Komple alt üst set) 5-2.0 Turbo Laguna coupe egsoz, katelizör,boru hattı,
susturucu ve çıkışları 6-Ps Chip Tuning stage 1 (140 Hp 305 tork) 7-Üniversal
bagaj üstü spor spoiler.”
Bu da benim Laguna'm :) |
Bende
bir Laguna kullanıcısı olarak bu grubu tebrik ediyorum. Bende dahil birçok
kişinin sevgisi ve emeğiyle ilerleyen Renault Laguna Türkiye grubu başkanı
Fethi beye teşekkür ediyorum. Buradaki dostluklar ve arkadaşlıklar var olduğu
sürece bu grubun sürekliliği olacağını düşünüyorum. Son olarak Lagunaşk’cılara bu
sevdanızdan vazgeçmeyin diyerek yazımı burada noktalıyorum.
Gruba ait fotoların devamı için üzerlerine tıklayarak açabilirsiniz;
Klavyenize yüreğinize sağlık. Çok güzel bir röportaj olmuş. Lagunayı kullanan bilir; bilmeyende bu şekilde farketmiş olur
YanıtlaSil