İSTANBUL AUTO SHOW 2015 PART 3!

Mazda
Mazda, İstanbul Auto Show  standının yıldızlarından biri  efsanevi roadster Yeni Mazda MX-5 oldu. Mazda’nın sürücüsüyle bir bütün haline  gelmiş iki kişilik otomobilinin dördüncü nesli olan bu model, Mazda araçlarının mühendislik felsefesi olan sürüş keyfini mükemmel bir şekilde bünyesinde barındırıyor. Fuar’da yoğun bir ilgi odağı olan MX-5 modeli ilk defa Türkiye’de sergilendi. Fuar’da Mazda standında MX-5 modelinin bir prototip versiyonu da oldukça ilgi gördü. MX-5’in nasıl bir alt yapı, sürüş özellikleri ve motor teknolojisine sahip olduğunu merak edenler için aracın karoseri olmaksızın bir prototipi gösteriye sunuldu. MX-5,ilk olarak 1989 yılında piyasaya sürüldü ve o dönemde sunduğu performansı ve uygun fiyatı ile hafif spor otomobil pazarını anında canlandırdı.








Aradan geçen 26 yılın sonra kazandığı 200 adet ödül ile efsanevi model halen bu başarısını güçlendirmeye devam ediyor. MX-5, aynı zamanda toplam satış adeti 1 milyon araca yakın olarak, tüm zamanların en çok satan iki kişilik spor otomobili alanında Guinness Dünya Rekorunu elinde bulunduruyor. MX-5 2.0 160 PS ve 6 ileri otomatik şanzıman ile satışa sunulacak. Mazda’nın en son modeli Mazda CX-3’de fuarın bir diğer önemli yıldızı olarak karşımıza çıktı. KODO tasarım ruhunun tüm detay ve özelliklerine sahip olarak  Mazda CX-3, MZD Connect ve tüm güvenlik özellikleri ile kendini gösterdi. CX-3, sunduğu güç aktarım organları olarak AWD(4x4), FWD(4x2) iki ayrı biçimde satın alınabilecek.



Aracın motor seçeneği ise Benzin, Dizel, manüel ve otomatik vites seçenekleri içerisinde 1.5 motor, dizel, otomatik ve 4x4 seçeneklerine sahip versiyonu otomobil severler tarafından büyük ilgi görmesi bekleniyor. 1.5 dizel motor 4000 d/d da 105 PS güç ve 2500 d/d da 270 Nm tork üretebiliyor. Mazda standında yer alan diğer modeller ise 3, 6 ve de CX-5 modelleriydi. Kodo tasarım dilinin en güzel örneklerini taşıyan bu modeller zaten şuan piyasaya da kendilerini gösteriyorlar. 3 serisi 1.5 Sky-activ 6000 d/d da 120 PS güç ve 4000 d/d da 150 Nm tork üreten seçeneği ile fuarda yer aldı. Ancak halen 3 serisinde bir dizel üniteye yer verilmemiş. 6 serisi ise 2.0 Sky-activ 6000 d/d da 160 PS güç ve 4000 d/d da 210 Nm tork üretebilen benzinli ünite ile fuarda sergilendi.


Mazda'ya ait diğer fotolar: 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opel
Alman üreticinin İstanbul Auto Show’da birçok modeli sergilendi. Bu modeller ise şu şekildeydi; CORSA OPC, ADAM ROCKS, ADAM S, konsept model MONZA, KARL, INSIGNIA Country Tourer, CASCADA,CORSA,ADAM,ASTRA ailesi ve ZAFİRA. Opel Monza Konsept, tasarım ruhu ve malzeme kullanımının yanı sıra yeni aerodinamik ve yapısı yeni teknoloji motoru ile sunduğu verimlilik dikkat çekeceğe benziyor, bilgi-eğlence sistemleri bakımından da oldukça dikkat çeken yeni özellikler sunuyor. Monza, Fuardaki ziyaretçilerin hayranlıkla incelediği nadir otomobillerden birisi oldu. Monza’nın futüristik tasarım anlayışı birçok ziyaretçi tarafından beğenildi.

CORSA OPC  “Beşinci Nesil Atlet” sıfatıyla yollara çıkmaya hazırlanacak. Opel’in yeni üyesi Corsa OPC, dört metre uzunluğu,  1.6 litre 207 beygir güç ve 245 Nm maksimum tork üreten turbo motoru, 230 km/s maksimum hızı, 0'dan 100 km’ye 6,8 saniye çıkan çevik kullanımı ile dikkat çekiyor. Nürburgring Pisti'ne ithafen koltuklarında Nürburgring haritası işli olan 207 beygirlik otomobil tam bir spor otomobil olduğunu, yalnız hızıyla değil tasarımıyla da gösteriyor. Recaro Spor koltukların sunulması ile sportif ruhu daha motoru çalıştırmadan yaşatmaya ve sürücüye kendini rallideymiş hissi veriyor. Opel, minik sınıftaki rekabete ADAM’dan sonra KARL ile devam ediyor. İsmini Opel'in kurucusu Adam Opel'in oğlundan alan model 3.68 metrelik uzunluğa sahip. 5 kişilik yolcu kapasitesiyle geniş bir alan sunan model, tasarımı ile otomobil severlerin kalbini, kaliteli ürün yapısı ile beynine hitap ediyor.


 Kaputun altında Opel’in yeni nesil 55 kW/75 beygire sahip 1.0 ECOTEC motoru bulunuyor. Beş ileri manuel şanzıman ve ecoFlex paketi ile birleştirilmiş tamamı alüminyum, üç silindirli benzinli motor karma kullanımla 100 kilometrede 4.3 yakıt tüketimini 99 gram CO2 salım değerlerine sahip. ADAM S “ADAM’ın sportif versiyonu”Opel’in kişiselleştirme özellikleriyle dikkat çeken ADAM’ın sportif versiyonu S, 1.4 litre 150 beygirlik benzinli Ecotec motor ve altı ileri manuel şanzıman seçeneği ile sunulacak. Sayısız kişiselleştirme özelliği sunan ADAM’ın sportif versiyonu S’ in kaputunun altında 1.4 litre 150 beygirlik turbo motor olacak. ADAM S, fabrika verisine göre 0'dan 100'e yalnızca 8,5 saniyede ulaşıyor. 

Opel'e ait diğer fotolar:
 

 

 

 

 

Peugeot
                Fransız firmanın İstanbul Auto Show’da önemli kozları 208 GTi ve 308 Tweet Car idi. Peugeot, 308 modelini canlandırmak adına araca biraz daha teknolojik iyileştirmeler eklemiş. Bu teknolojik yeniliklerden en önemlisi ise bir sosyal ağ olan Twitter’ı araçta kullanmaya başlaması. Peki nasıl oluyor da araç gelen tweetlere göre tepki verebiliyor? Aslında çok heyecan verici bir teknolojik gelişme olarak karşımıza çıkan bu uygulama basit bir şekilde yönetilebiliyor. İlk olarak 308tweetcar.com’ a girerek oradan araç üzerinde ne gibi bir eylem yapmak istediğimiz tweet olarak yazıp yolluyoruz.


      Sonrasında attığımız bu tweet ile araç bizim attığımız tweete göre istediğimiz eyleme göre eğer mümkünse cevap verebiliyor. Ancak şunu belirtmekte yarar var aracın tweet ile yapabildiği eylemler kısıtlı. 208 GTi modeli ise genlerini efsanevi model 205 GTi dan alarak eski GTi ruhunu yeni teknoloji ve donanımlarla aynen yaşatmak için dizayn edilmiş. 208 GTi, 1.6 THP 6 ileri manuel şanzıman ile 5.800 d/d da 200 PS ve 4000 d/d da 275 Nm tork üretebiliyor. Araç 0-100 hızlanmasını 6.8 saniye de tamamlıyor ve son hızı ise 230 km/s olarak belirlenmiş. Peugeot standında dikkat çeken diğer araçlar ise 2008 Dakar ve konsept bir model olan Quartz idi.

Peugeot'a ait diğer fotolar: