Markalar ve Modeller

Aslan'ın Kompakt Sınıftaki Büyük Mücadelesi !

       Fransız üreticinin ilk olarak 2007 yılında piyasaya sürdüğü başarılı modeli olan 308 bulunduğumuz yıl içinde tamamen yenilenerek güncel formuna kavuştu. Fransız markanın C kompakt sınıfındaki başarılı modeli 308 makyajlanmak yerine tamamen yenilenmiş. 308, güncel formuyla artık daha şık duruyor ve rakiplerini kıskandıracak kadar güzel bir tasarıma sahip. Otomobil kullandığı mekanik aksam ile Citroen C4 ve C4 Picasso modelleriyle aynı aksamı yani EMP2 platformunu kullanıyor. PSA grubu, bu platformu geliştirmek için baya çabalamış ve yaklaşık 630 milyon Euro yatırım yapmış. Peugeot 308, ise deyimi yerindeyse bu platformun ekmeğini yemiş ve bir önceki nesline oranla 140 kg daha düşürülmüş ağırlığa sahip hale gelmiş. Peugeot mühendisleri,  otomobilin bu düşürülmüş ağırlığı ile hem çevreci hemde düşük yakıt tüketim değerlerine sahip bir araç üretmeyi planlamışlar. 
      Araç yenilenen tasarımı ile birlikte motor seçeneklerinde de değişikliğe gidilmiş. Otomobilin motor seçenekleri ise; 1.2 VTi 82 PS benzinli, 1.6 THP 156 PS 6MT benzinli, 1.6 HDi 92 PS dizel, 1.6 e-HDi 115 PS 6MT dizel olmak üzere toplam 4 adet motor seçeneği ile satışa sunuluyor.Test ettiğim araç ise 1.6 e-HDi 115 PS 6MT Allure versiyonuydu. Otomobil bu motor seçeneği ile 1750 d/d da 270 Nm torka ve 3600 d/d da 115 PS güce ulaşabiliyor. Otomobil yenilenmesi ile birlikte boyutlarında da değişmeler meydana gelmiş. Araç bir önceki nesline oranla  23 mm daha kısa, 11 mm daha dar ve 41 mm daha alçak bir otomobil haline gelmiş. Araç sınıfındaki rakiplerine oranla; Citroen C4'den 76 mm, Ford Focus'tan 105 mm, Hyundai i 30'dan 47 mm, Opel Astra'dan 166 mm ve Volkswagen Golf'ten 2 mm daha kısa bir otomobil haline gelmiş. Araç test süresi boyunca iyi bir karakter sergileyerek beğenimi kazandı. Test aracım test süresince 1.6 e-HDi 115 PS lik motoruyla birlikte oldukça atak bir performans sergiledi.Aracın  bu performansı yakalamasında aracın düşürülen ağırlığının etkisinin çok büyük olduğunu söylemeliyim. Otomobilin rakiplerinin dizel versiyonlarının ağırlığı ortalama 1250-1300 kg iken test aracının ağırlığı sadece 1160 kg dı. 




      Aracın tork ve beygir gücü bir çok rakibinden geride olmasına rağmen birçok rakibinden daha atak bir otomobil olduğunu söylemek gerek. Bu durumda etkili olan diğer bir unsur ise aracın Overboost turbo teknolojisini kullanmasının etkisi büyük. Otomobil alt devirlerden itibaren hemen canlanmaya başlıyor ve üst devirlere doğru aslan kükremesini iç kabine sızdırıyor. Araç başarılı motoruna rağmen yalıtım konusunda biraz daha iyi olabilirdi çünkü araç yüksek hızlarda içeriye motor sesi sızdırıyor. Otomobilin vites geçiş oranları yakıt tüketimi düşünülerek kısa tutulmuş ancak performanslı kullanımda çabuk vites geçişi yapmak gerekiyor. Aracın vites geçişlerinde herhangi bir belirsizlik yok ancak bu motorla birlikte otomatik şanzımana da yer verilseydi daha da güzel olurdu diye düşünüyorum. Zira bir çok rakibinde dizel-otomatik kombinasyonu kullanılıyor. Aracın yol tutuşu da gayet başarılı ve süspansiyon sistemi gayet iyi görev yapıyor. Araç bozuk yollarda bile yoldan gelen darbeleri içeriye pek yansıtmadı. Aracın yol tutuşunun iyi olmasını sağlayan bir çok yardımcı elektronik sistem sayesinde araç genellikle yoldan ayrılmıyor. Aracın fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 4.4 litre civarında olmasına rağmen performanslı kullanıma ve yol şartlarına bağlı olarak bu değerleri 6.0 litre civarına çıkarmak mümkün. 


Aracın stop grubu aslanın pençelerinden esinlenilerek pençe izine benzer bir formda led farlarla donatılmış.


      Aracın tasarımından bahsetmek gerekirse; araç bir önceki nesline oranla daha agresif bir tasarım anlayışı ile tasarlanmış. Araç bu tasarım anlayışıyla birlikte önceki neslinde kullanılan malzemeler de bu otomobilde artık kullanılmamış. Otomobilde genel olarak kalite algısını artırıcı unsurlara yer vermiş. Araçta belirgin bir oranda kalite artışı kendini belli ediyor. Otomobil, Car Of The Year ödülü ve Red Dot tasarım ödülüyle birçok otoritenin de ilgisini çekip bu ödülleri almaya layık görüldü. Otomobil güncel tasarımıyla bulunduğu kompakt sınıfında oldukça ilgi odağı haline gelen bir model oldu. Araç yakaladığı hatlarla birlikte Volkswagen Golf modeli ile yan sütunundaki benzerliği gözden kaçmadığını belirteyim. Aracın ön ve arka kısımlarında toplam 110 adet led far kullanılmış ve bu led farlar aracın çekiciliğini artıran unsurların arasında yer alıyor. Aracın bir çok noktasında ise krom kaplı malzemeler kullanılmış ve bu da aracı daha da şık göstermiş. Aracın ön far tasarımı keskin hatlarla dizayn edilmiş ve oldukça agresif bir bakış açısı olduğunu söylemeliyim. Otomobil de bulunan Peugeot  amblemi de motor kaputunun üzerine taşınmış ve yine Peugeot yazısı da hemen altına nikelaj kaplı olarak konumlandırılmış. Peugeot, yine aslan dan ilham alarak radyatör havalandırma ızgarasının çıtalarını aslan pençesi formuna benzeterek ince bir detay yakalamış. 


Araç oldukça sade ve şık detaylarla süslenmiş ferah bir iç mekana sahip.



























     Aracın iç mekanından bahsetmek gerekirsek; otomobilin iç mekanındaki sadelik ve şıklık hemen gözümüze çarpıyor. Araçta çift renkli plastik kullanılması aracı da daha ferah bir görünüme kavuşturmuş. Aracın bu kadar ferah bir iç mekana sahip olmasındaki diğer bir etken ise test aracımız da Sunroof özelliğinin bulunmasının da katkısı büyük olduğunu belirteyim. Aracın kabininin üst kısımlarında yumuşak plastik kullanılmış ancak yer yer de sert plastik kullanıldığını görüyoruz. Genel olarak aracın kalite algısı yüksek tutulmaya çalışılmış. İç tasarımda en dikkat çeken iki nokta ise değişen direksiyon yapısı ve gösterge tablosunun yapısı olduğunu söyleyeyim. Aracın küçültülen direksiyonu ele iyi oturuyor ve şehir içi kullanımda ve de park manevralarında ne kadar etkili olduğunu gösteriyor. Değişen gösterge yapısı da diğer bir önemli özellik; aracın direksiyonun üzerinde bir konuma taşınan gösterge tablosu hem okunaklı hem de gözünüzü yoldan ayırmanıza engel oluyor. Burada diğer bir ilginç özellik ise aracın devir göstergesinin sağ tarafa konumlandırılmış olması. Aracın kabinin orta kısmında gayet sade bir atmosfer yaratılmış. Burada klima havalandırma ızgaraları ve SMEG+ adı verilen 9.7" büyüklüğe sahip bir multimedya ekranı bulunuyor. Aracın birçok özelliği bu ekrandan yönetilebiliyor; dijital klima, telefon, geri görüş kamerası, yakıt tüketim değerleri, vb bir çok özelliğe ulaşabilmenin yanında Denon markası ile geliştirilen 8 adet hoparlörlü ses sistemi de görev yapıyor. Bu ses sisteminin kalitesi ise size Hi-Fi deneyimi yaşatıyor. 


Aracın sunrooflu olması iç mekandaki ferah ortamı artırıcı unsurlar arasında.



























          Aracın arka kısmında ise yeteri kadar diz mesafesi sunuluyor. Arka koltukların yapısı biraz sert tasarlanmış ancak bu konfor anlamında çok rahatsızlık vermiyor. Arka kısımda en az ön kısım kadar ferah ancak aracın arkaya doğru azalan eğimi ile birlikte arka koltukta oturan uzun boylu yolcular biraz rahatsız olabilirler. Aracın bagaj hacmi ise sınıfında rakipsiz olduğunu söylemeliyim. Araç bir çok rakibinden kısa olmasına rağmen hepsinden büyük bir bagaj hacmi sunuyor ve bu bagaj hacmi 428 litre olarak belirlenmiş. Test otomobilimiz en baz benzinli versiyonu 1.2 VTi 82 PS Access donanımıyla 51.400 TL den, en baz dizel versiyonu ise 1.6 HDi 92 PS Access donanımıyla 62.400 TL den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Test aracımız olan versiyonu ise 1.6 e-HDi 115 PS Stop&Start Allure donanımıyla birlikte 73.200 TL lik bir fiyat etiketine sahip. Son olarak, araç yakaladığı başarılı tasarımla ve aldığı ödüllerle sınıfında oldukça dişli bir rakip olarak piyasaya çıktı. Araç fiyatına oranla sunduğu kalite ve donanım özellikleriyle sınıfındaki rakiplerini zorlayacağa benziyor. Aracın en büyük avantajları ise performanslı ancak tutumlu motoru ve sunduğu büyük bagaj kapasitesi olduğunu belirtmek isterim. 

Yazar: Soner Ünlüer

Sponsor: Başaran Otomotiv 

Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke  tıklayarak ulaşabilirsiniz;

Otomobile ait diğer fotolar; 
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.


 

 

 

 

 

 

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder