Audi
Prestijli Alman markanın İstanbul
Auto Show’da birçok yeni modeli sergilendi. Benim inceleyebildiğim modeller ise
RS 6 Avant, Q3, Q7 idi. RS 6 Avant modeli super sport bir coupe otomobilin yanı
sıra gündelik hayatta da tam bir adrenalin deposu olacak düzeyde geliştirilmiş.
RS 6 Avant modelinde 560 PS güç ve 700 Nm tork sunabilen çift turbolu V8 motora
yer verildi. Biliyorum size biraz tuhaf gelecek ama fabrika verisine göre bu araç
karma kullanımda 100 km de ortalama 9.6 litre gibi bir değere imza
atabiliyormuş.
Q3 modeli ise daha önceki
neslinde yakaladığı tasarım anlayışı ve kalite hissiyatını bir adım daha öteye
taşımış gibi görünüyor. Q3, lüks SUV sınıfına giriş modelleri arasında zirveye
yakın yerlerde konumlandırılabilecek bir model. Modelin makyajlanması ile
sportifliğin ve çok yönlülüğünün ön planda tutulduğunu gözlemleyebiliyoruz.
Q7 modeli sunduğu konfor ve
Premium donanım ve özellikleriyle önceki neslinde kendini göstermiş bir
modeldi. Makyajlanan modelin değişen boyutları ve tasarım anlayışı ile daha
dinamik ve daha sportif bir görünüme ulaşmış. Q7, önceki nesline göre 300 kg
azaltılan şasi ağırlığı ve eski nesline oranla yüzde 26 daha az yakıt harcayan
bir model haline gelmiş. Audi, birde fuarda Le Mans yarışlarında kullandığı
yarış aracını da sergiledi.
Audi'ye ait diğer fotolar:
Citroén
Citroén'e ait diğer fotolar:
Fiat
Fiat
firmasının İstanbul Auto Show'da kuşkusuz en ön planda olan modeli ÆGEA idi.
Çünkü aracın dünya prömiyeri ülkemizde ilk kez İstanbul Auto Show'da
gerçekleşti. Markanın kompakt sınıfta konumlandırmayı planladığı model
Linea'nın yerini alması bekleniyor. Fiat, geliştirdiği bu kompakt sedan model
ile Linea modelinde yakaladığı başarıya ulaşmayı planlıyor. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Stil
Merkezi ve FCA’in en büyük Ar-Ge merkezlerinden biri olan Tofaş tarafından
geliştirilen yeni Sedan, konfor, teknoloji, geniş iç hacim ve verimliliğin
etkileyici bir birleşimini sunacak. Sedan konseptinde geliştirilen bu yepyeni
araç, geniş iç hacim sunmayı ve tasarımıyla müşterisinin beğenisini kazanmak
geliştirilmiş. Araçta benzinli ve dizel olarak 1.3 ve 1.4 motor seçeneği
sunulacak ve bu motorların değişik güç ve versiyonlarda olması planlanıyor.
Fiat’ın
yeni sedan modeli, Dünya Klasında Üretim alanında kazandığı Altın Madalya ile
başarısını tescilleyerek dünyanın en iyi otomotiv üretim tesislerinden biri
arasında yerini alan, Tofaş’ın Bursa fabrikasında üretilecek. Yeni modelin
satışına Kasım 2015’te Türkiye’den başlanacak; sonrasında EMEA (Avrupa, Orta
Doğu ve Afrika) Bölgesi’nde yer alan 40 ülkede devam edilecek. Yeni model,
bölgede varlığını güçlendirmek isteyen Fiat markası için anahtar niteliğinde
stratejik bir rol üstleniyor. Otomobilin konforu, geniş bagaj hacmi, yeni motor gamı ve etkileyici stili sayesinde Fiat, kompakt sedan sınıfındaki
liderliğini kaybetmek istemeyecek gibi görünüyor.
Fiat'a ait diğer fotolar:
Ford, ülkemizde ürettiği sağlam
ve iyi yol tutuşa sahip modelleriyle kendine iyi bir edinmiş markalardan sadece
birisi. İstanbul Auto Show fuarında firmanın birçok yeni modeli tanıtıldı.
Bunun yanı sıra makyajlanan ya da modellerin farklı versiyonları da görücüye
çıktı. Ford, cephesinde en dikkat çekici modeller ise fuar için özel olarak
getirilen Mustang, Focus ST ve Fiesta ST oldukça ilgi gördü. Özellikle efsanevi bir model olan Mustang tüm
fuardaki modeller arasında en dikkat çekici araçlar içerisinde yer aldı.
1950’li yılların sonunda ilk kez üretimi gerçekleşen Mustang o dönemde oldukça
ilgi görmüştü. İşte o dönemlerden günümüze kadar birçok özel seri Mustang
üretimi gerçekleşti. Ancak artan teknoloji ile beraber aracın sürüş dinamikleri
ve güvenlik özellikleri de değişmeye başladı. Fuarda sergilenen Mustang modeli
de teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanmış görünüyor.
Mustang, Fastback ve Convertible
olmak üzere iki ayrı versiyona sahip. Kullanılan motor seçenekleri ise 2.3
EcoBoost teknolojisi ile 317 PS güç üretebiliyor. Diğer seçenek ise en güçlü
olan versiyon ve 5.0 V8 motor 421 PS güç üretebiliyor. Ford’un fuardaki diğer
sportif modelleri ise Focus ST ve Fiesta ST modelleriydi. Focus ST, önceki
neslinin aksine 3 kapı yerine 5 kapılı olarak dizayn edilmiş. Focus ST modeli
aslında sıradan bir hatchback otomobil anlayışıyla dizayn edilmenin aksine
sportifliğin ön planda tutulduğu bir hothatch haline getirilmiş. Dış tasarımda
sportif karakterin izlerini görmek mümkün. Bu araçta önceki neslinde yer
verilen 2.5 motor seçeneği yerine artık 2.0 EcoBoost teknolojisi ile 250 PS güç
ve 345 Nm tork üretebilen yeni bir motor seçeneğine yer verilmiş. Fabrika
verilerine göre aracın 0-100 hızlanması 6.5 saniye de gerçekleşiyor. Aracın maksimum
hızı ise 248 km/s olarak belirlenmiş.
Fiesta ST ise genlerini ağabeyi
olan Focus ST den almış desem yanlış söylememiş olurum heralde. Çünkü hem Focus
ST hem de Fiesta ST kullanılan donanımlar, teknolojiler, sürüş dinamikleri gibi
her ikisi de birçok ortak noktaya sahip. Fiesta ST, Focus modeline göre daha
minik sporcu olarak konumlandırılabilir ancak onun kadar da sportif bir model
olmaya kararlı olarak dizayn edilmiş. Fiesta’da 1.6 EcoBoost 182 PS güç ve 240
Nm tork üretebilen bir motor seçeneği görev yapıyor. Fabrika verilerine göre
araç 0-100 hızlanmasını 6.9 saniye de tamamlayabiliyor. Ford’un fuardaki diğer
önemli modelleri ise Mondeo Vignale, S-MAX Vignale Concept modelleri ilk olarak
İstanbul’da tanıtıldı. Ford, SUV sınıfında ise EDGE ve ECOSPORT olmak üzere iki
yeni model görücüye çıkardı. Bunlardan EDGE modeli Avrupa pazarı için satışa
sunulacak. ECOSPORT, modeli ise ülkemizde satışa sunulması bekleniyor.
ECOSPORT, üç farklı motor seçeneğine sahip bunlar ise şu şekilde; 1.0 EcoBoost
125 PS, 1.5 Dizel 95 PS, 1.5 Ti-VCT 112 PS PowerShift Otomatik.
Ford'a ait diğer fotolar:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder