Hyundai’ın
kompakt SUV sınıfına girebilicek niteliğe sahip olan modeli ix35 heybetli
yapısıyla dikkat çekiyor. ix35,
Hyundai’ın “i” serisi araçlarına geçmeden önce bu sınıfta sunduğu Tucson
modelinin yerini doldurmaya gelmiş desem yanlış söylemiş olmam umarım. Hyundai,
Tucson modeli yerine ix35 modeli ile daha da dinç ve heybetli bir araç meydana
getirmiş. Hyundai bu araçla ile bu sınıfta yer alan diğer modellerden daha
heybetli bir araç tasarlamış.
Aracın
tasarım anlamında en büyük artısı olan boyutları ve yerden yüksek yapısı ile
dikkat çekiyor. Araç, genel anlamda tasarımı ile sade ama etkileyeci görünüyor.
Ön tasarımında diğer modellerden de tanıdık olan altıgen şeklindeki radyatör
havalandırma ızgaraları yapısı ile dikkat çekiyor. Keskin ifadeli far grubu ise
aracı agresif bakışlı bir hale dönüştürmüş. Far grubunda yer alan led gündüz
farları aracı şık gösteren detaylar arasında olduğunu söylemeliyim. Sis
farlarının iri yapısı dikkat çekici ve far grubuna uyum sağlamış. Burada
kullanılan krom detaylar araca şıklık kazandırmış. Aracın yan profili ise
dolgun ve akıcı çizgilerle birlikte heybetli görünüme katkı sağlıyor.
Araçta
kullanılan motor teknolojileri ise şu şekilde; 1.6 GDI 135 PS 164 Nm tork ile
benzinli ve 2.0 CRDi-R 184 PS 320 Nm tork ile dizel olmak üzere iki motor
seçeneği ile satışa sunuluyor. Test aracım ise 1.6 GDI 135 PS 164 Nm tork
değerine sahip benzinli ve otomatik olan
versiyonuydu. Aracın performansından bahsetmek gerekirsek; yeterli ancak çok
şey beklenmemeli diye düşünüyorum. Çünkü aracın boyutlarından dolayı ağır kalan
yapısı karşısında motorun performansı yetiyor ancak çok agresif bir sürüş
yakalamak güç. Bu konuda bize yardımcı olan otomatik vitesin yarı otomatik
modunda kasılmalar yaşansa da tam otomatik modda araca ivme kazandırmak daha
çabuk gerçekleşiyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 8.8 litre
olarak belirlenmiş ancak bu değerleri tutturabilmek için çok sakin bir kullanım
gerekli zira tüketim çabucak yükselebiliyor.
Aracın
fren performansı ise yeterli seviyede ve herhangi bir probleme rastlamadım.
Araç yalıtım konusunda ise biraz geliştirilmeli yüksek devirlerle birlikte
motor sesi içeriye sızıyor ve rüzgar seside buna ekleniyor. Araç yol tutuş
anlamında beklenileni veriyor ve sınırları çok zorlanmadığı takdirde yoldan
çıkması güç. Tabi ki bu durumda yumuşaklığı iyi ayarlanmış ve aracın gittiği
zemine göre kendini ayarlayabilen süspansiyon sisteminin artısı büyük. Şimdi
içinizden peki arazide nasıl diye düşünüyorsunuz? Cevabını hemen vereyim o
zaman sizi daha fazla bekletmeden.
Aslında aracın yüksek yapısı ile arazi şartlarında iyi performans
sağlaması gerekir ancak test aracım 4x2 olan versiyonuydu ve arazi sürüş
modları ve kilitli diferansiyel sistemleri olmadığı için eli zayıftı. Çok ağır
arazi şartlarında ilerlemek güç olsa da hafif arazi şartlarında ya da tarla vb
gibi arazilerde performansını iyi buldum.
Aracın
iç tasarımından bahsetmek gerekirsek; dış görünüşü kadar etkileyici değil ve
rakipleri karşısında şansı zor. Aracın dış tasarımı etkileyeci olsa da aynı
durumu iç mekan için söylemek güç. Burada kullanılan birçok ekipmanlar diğer
Hyundai modellerinden tanıdık ve bu aracın tasarımıyla çokta bütünleştiğini
söyleyemem. Ancak burada kullanılan plastiğin yapısı ve işçilik kalitesi gayet
iyi seviyelerde olduğunu söylemeliyim. İç mekanda çift renkli plastik
kullanılarak hoş bir görünüm elde edilmeye çalışılmış. Ön kısımda yeterli diz
mesafesi sunuluyor ve koltuklarda yüksek oturma pozisyonuna sahip. Kabinin orta
kısmında müzik ünitesine yer verilmiş ancak sistem bu tarzda bir araç için çok
sade kalmış. Müzik sisteminin hemen altına ise dijital klima konumlandırılmış.
Dijital klimanın altında ise usb-aux ünitesi ve eşya gözü yer alıyor. İç mekanda
en dikkat çekici detay ise geri görüş kamerasının dikiz aynasına görüntüyü
iletmesi ve aracın gerisindeki görüntüyü burdan kontrol edebilmeniz hoş bir
detay olmuş. İç mekanı ferah gösteren önemli bir detay ise iki parça halinde
yani hem ön hem arka kısımda sunroof kullanılmış olması.
Aracın arka kısmından söz etmek gerekirsek; ön tasarımla
uyumlu ve hoş görünüyor. Genelde bu tarzdaki araçların arka kısımlarıda
heybetli tasarıma uygun bir şekilde tasarlanır yani biri yapılı stop grubu ve
heybetli tasarım detayları buradada kendini belli eder. İşte aracımızda da aynı
durum mevcut ve hemen iri yapılı stop grubu dikkatimizi çekiyor. Stop grubu
genel anlamda aracın tasarımıyla uyumlu dizayn edilmiş. Burada dikkat çeken bir
detay ise tamponlarda yer alan sis farları olmuş. Aracın bagaj hacmi 591 litre
bagaj hacmi bulunuyor ve arka koltuklar yatırıldığında ise 1436 litre civarına
kadar yükselebiliyor. Araçta sunulan teknolojiler ise şu şekilde; DBC (Yokuş
İniş Sistemi ), HAC (Yokuş Kalkış Destek Sistemi), HBA (Fren Destek Sistemi),
TCS (Savrulma ve Patinaj Önleme Sistemi), ROP (Devrilme Önleyici Sistem), ASD
(Yüzeye Duyarlı Amortisör Sistemi) gibi teknolojilik ekipmanlar bu araçla
birlikte sunuluyor.
Son olarak, bu araç konforuyla ve sunduğu teknolojilerle
birlikte hem rahat bir otomobil hemde hafif arazide size yardımcı olmayı
başarıyor. Ancak şuda bilinen bir gerçek ki bu tarzda araçları alan kısım
genelde bu araçları arazideki performansı için almıyorlar. Şehir içi kullanımı
daha yaygın olan bu araçlar yüksek ve güven veren yapısıyla özellikle
bayanların tercihi oluyor. Bu araç fiyatıyla da birçok kesime hitap edebilecek
düzeyde olduğunu söylemeliyim.
Yazar: Soner ÜNLÜER
Sponsor: Sönmezler Otomotiv/Çanakkale
Otomobile ait tüm teknik veri ve donanımlara linke tıklayarak ulaşabilirsiniz;
Otomobile ait diğer fotolar;
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.
*Fotoların üzerine tıklayarak büyük bir biçimde görüntüleyebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder