İSTANBUL AUTO SHOW 2015 DOSYASI!

“Otomobil Fuarı…” şeklinde söyleyip geçiyoruz ancak birçok otomobil tutkunu ve de özellikle de benim için bu fuar birçok şey ifade ediyor. Otomobiller benim için çok önemli bir konumda ve bu yüzden blogumda yazı yazmaya ve sizlerle bir şeyler paylaşmaya devam ediyorum. İşte bende tam bu yüzden size fuarda geçirdiğim zamanı ve deneyimlerimi resmiyetten uzak ve samimi bir şekilde kaleme almak istedim. Fuarı gezmek için bir günüm vardı ve incelemem gereken ne kadarda çok araç vardı… Fuar alanına geldiğimde fuarın kapıları henüz açılıyordu ve hemen girer girmez araçları incelemeye başladım. Saatlerce araçları inceledim çok gezdim çok yoruldum ama kesinlikle buna değdiğini söyleyebilirim.


Az önce de bahsettiğim gibi otomobiller benim için çoğu şeyden önce geldiği için sıkılmadan ve hayıflanmadan gezip inceleyebildiğim kadar marka ve model incelemeye çalıştım. İstanbul Auto Show’u önceki yıllarda sadece sanal alemde takip ederken fuarda bu yıl bende yer aldım. Bu yıl benim için ilk deneyimdi ve birçok modeli yakından inceleme fırsatı buldum. 21 Mayıs günü gerçekleşen Basın ve Vip günün orada olamadığımdan dolayı firmaların ülkemizdeki görüşleri ve misyonları hakkında bir bilgi de edinemedim. Araçlar hakkında çok fazla detaylı bilgi ve haber elde edemedim. Sizlere fuarda inceleyebildiğim ve bilgi edinebildiğim kadarı ile araçları tanıtmaya ve bilgi vermeye çalışacağım. Öncelikle fuarda 27 adet marka araçlarını sergiledi ve bu markaların 60 adetten fazla yeni modeli veya konsept modelleri sergilendi. Fuar boyunca inceleyebildiğim markalar; SsangYong, Ford, Peugeot, Honda, Citroén, Subaru, Opel, Jeep, Fiat, Maserati, Aston Martin, Audi, Skoda, Renault, Mazda , Seat ve Ferrari şeklindeydi.
        Fuarda bulunma sürem 1 gün ile kısıtlı olduğu için tüm marka ve modelleri incelemeye fırsatım olmadı. Bu firmaların yanı sıra fuarda sergilenen klasik otomobil standına da bir göz atma fırsatı buldum. Bu firmalar ve modelleri hakkındaki bilgi ve incelemelerimi sizi sıkmamak ve uzun uzun anlatmamak adına bölüm bölüm anlatmaya karar verdim. Bu firmaları 4 bölüme ayırarak sizlere araçlar hakkındaki detaylı bilgileri bu bölümlerde sunacağım. Şimdiden yazılarımda yer alabilecek teknik hata, bilgi eksikliği/yanlışlığı ve de yazım hatalarından dolayı hepinizden özür diliyor ve de artık bölüm bölüm yazılarımı sizinle paylaşmaya başlıyorum.
    Not: Fuardaki araçların fotoğraflarının kalite ve estetik anlamında çok beklentileri olanlar olabilir. Ancak bu işi kişisel olarak yaptığım ve herhangi bir ticari çıkarım olmadığı için araçların fotoğraflarını çoğunlukla aracın başında veya içerisinde insan var iken çektim. Bu önemli ayrıntıyı da sizlerle paylaşma gereği duyuyorum. Saygılarımla

Yazar: Soner Ünlüer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder